Standart Dışı Kaplama Lastikler Trafikte Tehlike Yaratıyor
Premium lastik segmentinin lideri Pirelli, son günlerde yaşanan trafik kazaları nedeniyle gündeme gelen kaplama lastikler konusunda sürücüleri uyarıyor.
Araçların yolla temasını sağlamaları nedeniyle güvenlik açısından büyük öneme sahip olan lastiklerin seçimi de bu anlamda hayati önem taşıyor. Araç kullanıcılarının, özellikle ilk alım sırasında maliyeti göz önüne alarak yaptıkları seçimler ise hem güvenlik hem de ekonomik olarak arzu edilmeyen sonuçları doğruyor.
Kullanım koşullarına uygun yapıda lastiği seçebilmenin km. başına maliyet, düşük yakıt tüketimini sağlayan teknolojileri araştırmak gibi birçok önemli kritere dayandığına işaret eden Pirelli, özellikle ekonomik olması nedeniyle tercih edilen kaplama lastikler konusunda da bilinçli davranmanın önemine dikkat çekiyor.
Standartlara uyan üreticiler tercih edilmeli
Türkiye’deki kaplama firmalarının standartlara uygunluğunda ECE R 109 belgesinin kriter alındığını belirten Pirelli, sadece bu belgeye sahip firmalar tarafından kaplanan lastiklerin standartlara uygun olduğunun dikkate alınmasını tavsiye ediyor. Kaplama firmalarının standartlara uygun olarak çalışmalarını sürdürdüğünü gösteren bu belgenin amacı, makine ve ekipmanın uygunluğunun yanında, işçilik uygulamalarının ve bilgisinin de yeterliliğini saptıyor.
Kaplama lastik seçimi hayati önem taşır
Kaplanmış lastiklerin riskini en aza indirmenin yolunun ‘uygun karkasların uygun şartlarda üretilmesi’ ile mümkün olduğunu ifade eden Pirelli, standart dışı yapılan kaplamalarda lastiklerin kalitesi ciddi oranda azalacağı için güvenlik açısından da büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çekiyor.
Standart dışı yapılan kaplamalarla lastik kalitesinin ciddi oranda düşerek güvenlik zafiyetine yol açtığına işaret eden Pirelli, lastik kaplamayla ilgili bilinmesi gereken noktaları da şöyle sıralıyor:
• Kaplama işlemi mutlaka standartlara uygunluğunu belirten, ‘Sertifikalı Lastik Kaplamacıları’ tarafından yapılması gerekir.
• Kaplama işlemi, tehlike sınırını aşan lastiklere kesinlikle uygulanmamalıdır.
• Kaplanacak lastiğin üretim tarihinin 60 ayı aşmamış olması gerekmektedir.
• Lastik diş derinliği 5mm’nin altına düşmemiş lastiklerde kaplama işlemi gerçekleştirilmelidir.
• Lastiğin iskeleti olarak adlandırılan karkasın yıpranmamış olması gerekir.
• Standartlara uygun bir şekilde kaplanan lastik, yeni bir lastiğin kilometre performansına yakın bir performans sunar.
• Standartlara uygun şekilde kaplanan lastikler, otobüs ve ağır vasıtalarda da kullanılabilir.
• Standartlara uygun kaplanan lastikler; ağır vasıtaların maliyetlerinin düşmesinde büyük rol oynar.
• Karkası kullanılabilir durumda olan lastiğin kaplama uygulaması sayesinde imha edilmeyip iki veya üçüncü defa kullanılabilmesi bir nevi geri dönüşümü sağlayarak çevreye de zararı azaltır.
• Yeni kış ağır vasıta lastikleri yönetmeliğine göre, aracın çeker aksına takılacak olan lastiklerde M+S özelliğinin bulunması zorunlu hale geldi. Bu akslarda kullanılacak olan tüm kaplama lastiklerde de M+S özellikli kaplama bantlarının kullanılması gerekmektedir.
Haberin Kaynağı : LOBBY PR
10.02.2014