STFA ve Yapı Merkezi, Katar’daki Dev İhaleyi Kazandı
STFA ve Yapı Merkezi 4,4 milyar dolarlık, Katar Doha Metro ihalesini kazanarak Türk müteahhitlerinin yurtdışındaki en büyük projesine imza attı.
Yurtiçi ve yurtdışında önemli ve prestijli inşaat projelerine imza atan, Türkiye’nin önde gelen iki şirketi Yapı Merkezi ve STFA Katar Doha Metrosu kapsamında en büyük hat olan “Gold Line” ihalesini kazandı.
Gold line ihalesi, 2022 Dünya Kupası’na hazırlık olarak yapılan yatırımlar arasında, 4.4 milyar dolar bedel ile Katar’da bu amaçla yapılan en büyük projedir.
23 Nisan 2014 tarihinde Katar’da yapılan imza töreni ile, STFA ve Yapı Merkezi Türk müteahhitlerinin şu ana kadar yurtdışında aldığı en büyük bedelli ihaleye imza atmış oldular.
2022 yılında Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olan Körfez ülkesi Katar’da inşaat projeleri hız kesmeden devam ediyor. Metro, yeraltı istasyonları, demiryolu, stadyumlar, AVM’ler, oteller, otoyolu, köprüler, batırma tünel, rezervuarlar gibi yatırımlar için Türkiye ve dünyadan pek çok şirket Katar’daki işlere talip oldu.
Bunların en önemlilerinden birisi olan Doha Metrosu ihalesi için yaklaşık 700 firma metro projesine ilgi göstermiş, bunlardan 290 firmanın oluşturduğu 70 ortak girişim yeterlilik dosyası sunmuştu.
İşveren Ortak Girişim sayısını önce 32’ye, daha sonra da 18’e düşürerek yapılacak ihalelere ortak girişimleri davet etti. 4 ana hattan oluşan Doha Metrosu’nun, 4.4 milyar dolar tutarındaki Gold Line paketi, STFA ve Yapı Merkezi tarafından imzalandı.
STFA ve Yapı Merkezi Dünya Devlerine Karşı Yarıştı
Doha Metrosunun ihalesi tamamlanan 5 paketi ile ilgili ön yeterlilik 2011 yılının nisan ayında başlamıştı. Yaklaşık bir yıl süren yeterlilik aşaması Mayıs 2012’de tamamlanarak ihale sürecine geçildi.
Toplamda 52 firmanın oluşturduğu 18 Ortak girişiminin her birine, 5 adet paketten sadece ikisine teklif verme hakkı tanınmıştı. Yapı Merkezi ve STFA’nın teklif verdiği Gold Line ihalesi yaklaşık 2 yıl sürdü. En son aşamaya gelindiğinde STFA ve YM’nin içinde bulunduğu ortak girişim, Impregilo (İtalya)-SK (Kore) Ortak Girişimi, Hochtief (Almanya) - CCC (Yunanistan/Filistin) Ortak Girşimi ve BAM (Hollanda)-Sixco (Belçika)- Midmac (Katar) OG’sine karşı yarıştı. Projenin son aşamasında Hochtief’in liderliğini yaptığı Ortak Girişim ile baş başa kalan STFA ve Yapı Merkezi işin sonunda imzayı atan taraf oldu. İşin süresi 54 ay olup, Ağustos 2018 yılında tamamlanması planlanmaktadır.
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
04.06.2014