Tam 50 Yıldır Yaşam Nerede Henkel Orada
Türk Henkel 50’nci Yılını Kutluyor
İstanbul’da 1963 yılında kurulan Türk Henkel; Persil, Pril, Vernel, Schwarzkopf, Fa, Diadermine, Pritt ve Loctite gibi lider markalarıyla 50 yıldır yaşamın her alanında yenilikçi ürünler ve çözümler sunuyor. Türk Henkel, insanların yaşamlarını ‘daha kolay, daha iyi ve daha güzel‘ hale getirmek için şirket kurucusu Fritz Henkel’in vizyonunu kararlılıkla sürdürüyor.
Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, “Yaşam Nerede Henkel Orada ilkesiyle 50 yıldır Türkiye ile birlikteyiz. ‘Mükemmellik Tutkumuz‘ ile müşterilerimize en iyi, en kaliteli ve en yenilikçi markalar sunmaya her zaman devam edeceğiz“ dedi.
İlk adımını 1963 yılında atan Henkel, Türkiye’nin en köklü şirketlerinden biri olarak 50’nci yılını kutluyor. Türk Henkel, ileri teknolojisi ve dünya çapındaki bilimsel ağı sayesinde tüketicilere 50 yıldır en yenilikçi ürün ve çözümleri sunuyor. Persil, Pril, Vernel, Schwarzkopf, Fa, Diadermine, Pritt ve Loctite gibi lider markaları, 1500 çalışanı, 3 modern üretim tesisi ve 8 bölge müdürlüğüyle “Çamaşır ve Ev Bakımı”, “Güzellik ve Bakım”, “Yapıştırıcı Teknolojileri” alanlarında faaliyetlerini başarıyla yürüten Türk Henkel, Türkiye ekonomisine de önemli katkılarda bulunuyor.
Henkel yenilikleriyle yaşamın her alanında büyüyor
Türk Henkel, faaliyette bulunduğu üç alanda da rekor büyüme gerçekleştiriyor. Türk Henkel’in satışları, 2012 yılında yüzde 10’nun üzerinde artarak cirosu yaklaşık 405 milyon Euro’ya ulaştı. Tüm faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans göstererek konumunu güçlendirdi.
Türk Henkel geçtiğimiz 50 yıl boyunca Türkiye’yi sayısız yenilikle tanıştırdı. Türkiye’deki ilk sıvı bulaşık deterjanı Pril, ilk yumuşatıcı Vernel ve ilk sıvı saç kremi Gliss, ilk stick yapıştırıcı Pritt Türk Henkel ile hayatımıza girdi. Türk Henkel sadece son 5 yılda 50 milyon Euro yatırım gerçekleştirdi. Henkel’in 2012 yılına ait cirosunun yüzde 26’sı son 3 yıl içinde piyasaya sunulan yeni ürünlerden karşılandı.
Yeni yatırımlarla üretim artışına odaklanıyor
Türkiye için değer yaratan yatırımlarına hız kesmeden devam eden Türk Henkel, sürekli büyüyen iş hacmini desteklemek üzere mevcut kapasitesini artıracak yatırımları da hayata geçiriyor. Çamaşır ve Ev Bakım alanında üretim yapan Ankara’daki fabrikasına 2012 yılında 7 milyon Euro’yu aşkın yatırım gerçekleştiren Türk Henkel, 2013 yılında da yaklaşık 7 milyon Euro yatırım daha yapacak. İnovasyon ve sürdürülebilir gelişme odaklı bu yatırımla deterjan üretimi artacak, iş güvenliği ve enerji tasarrufu alanlarında gelişme sağlanacak.
Henkel’in büyüme stratejisinde anahtar ülke Türkiye
Türkiye’deki 50’nci yıl nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel’in Türkiye’de büyümeye kararlı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Henkel, 2012 yılı için belirlediği yüzde 14 oranındaki iddialı kârlılık hedefini yakaladı ve dünya genelindeki satışları 16 milyar 510 milyon Euro’ya yükseldi. Türk Henkel bu büyümeye en fazla katkı sağlayan ülkelerden biri olarak Henkel’in en büyük 10 ülkesi arasında yer alıyor. 2016 yılı için yeni bir strateji belirleyen Henkel, faaliyetlerinin yükselen pazarlarda artırılmasına odaklanarak, satışlarını 10 milyar Euro’su yükselen pazarlardan olmak üzere 20 milyar Euro’ya çıkarmayı hedefliyor. Yükselen pazarlardaki bu büyüme hedefi bizi anahtar ülkelerden biri haline getirecek. Türk Henkel olarak ‘Yaşam Nerede Henkel Orada’ diyerek 50 yıldır Türkiye ile birlikteyiz. En kaliteli ve yenilikçi ürünler sunarak müşterilerimizin hayatını zenginleştirmeyi her zaman sürdüreceğiz.“
Henkel sürdürülebilirlik ve sosyal değer yaratmaya odaklanıyor
Henkel, tüm faaliyetlerinde sürdürülebilir gelişmeye ve sosyal değer yaratmaya odaklanıyor. Son 11 yılda su tüketimini yüzde 44, enerji tüketimini yüzde 43, atık ayak izini metrik ton çıktı başına yüzde 53 azaltan Henkel, 2012 yılında üst üste 6’ıncı kez Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektör lideri oldu.
Uzun ve kısa vadeli hedefler belirleyen Henkel, 2030 yılına kadar verimliliğini üç kat artırmayı amaçlıyor. Ayrıca 2015 yılına kadar ‘kadın yönetici oranını her yıl yüzde 2 artırmak’, ‘Dünya genelinde kaza sayısını yüzde 20 azaltmak’, ‘üretim birimi başına enerji tüketimini ve ona bağlı karbondioksit emisyonunu, ‘su tüketimini ve ’üretim birimi başına atık ayak izini yüzde 15 azaltmak’ gibi hedefleri bulunuyor. Türk Henkel bu hedeflere de katkı sağlayacak.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
17.05.2013