Telas Lastik, Sürekli ve Sürdürülebilir Büyümesine Devam Ediyor
Ä°hracat, toplam satış ciromuzun %30’unu oluÅŸturmakta olduÄŸunu söyleyen Telas Lastik Pazarlama ve Satış Müdürü Can Yalmaç, bu oranı 2014 yılında %35’e, 2015 yılında %45’e, 2016 yılında ise %50’nin üzerine çıkarmak istediklerini belirtti.
Aynı zamanda Genç Beysadlı olarak beyaz eşya yan sanayi sektörünün gelişimi için görev alan Can Yalmaç, Telas Lastik ve sektör ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
Telas Lastik’in kurumsal kimliÄŸi hakkında bilgi verir misiniz?
Can Yalmaç: Kurumlar ticari yaÅŸamın baÅŸladığı ilk zamanlardan itibaren, tüketiciler tarafından tercih edilmek, kendilerini, topluma kabul ettirmek ve rakiplerinden farklı olduklarını göstermek için kendilerine ayrı bir kimlik oluÅŸturma yoluna gitmiÅŸlerdir ve kendilerini tanıtıcı logolar, amblemler, isim ve renkler ile birer kimlik edinme ihtiyacı duymuÅŸlardır. (Ki buna en güzel örneklerden biri OrtaçaÄŸ’da loncaların ticareti kontrol altında tutmak için kimlik iÅŸaretleri kullanmaları, 1700‘lü yıllarda ise her tüccarın kendisine ait farklı birer amblemi veya mührü olmasını gösterebiliriz.) iÅŸte bu noktada kurum kimliÄŸi devreye girmiÅŸtir.
Kurumsal kimlik, pazarlamada, bir kurumun görünen yüzüne verilen isim olmasına karşın ve kurum kimliği denilince birçok kişinin aklına gelen ilk şeyler; kuruluşun logosu, kullandığı renkler ve amblemi gibi görsel unsurlar olsa da, bu unsurlar bu kavramı belirlemede ve açıklamada yetersiz kalmaktadır. Kurum kimliği; bu görsel unsurları içine alan kurumsal tasarımın yanı sıra kurumsal davranış, kurumsal iletişim ve kurum felsefesi unsurlarından meydana gelmektedir. Kısacası kurumsal kimlik kurumun imzasıdır.
Bu doÄŸrultuda, Telas olarak biz, “kim olduÄŸumuzu, ne yaptığımızı ve nasıl yaptığımızı” gerek ÅŸirket içinde gerekse ÅŸirket dışında en doÄŸru ÅŸekilde anlatmaya çalışarak bu kimliÄŸimizi yansıtmaya ve yaÅŸatmaya çalışıyoruz.
Kurulduğumuz 1981 yılından bugüne, müşteri odaklı ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan bir felsefemiz oldu. Bunu da müşterilerimize kaliteli, güvenilir, zamanında bir üretim yaparak ve geniş bir ürün gamı sunarak başarmaya çalıştık. Bunu yaparken de gerek müşterilerimizin, gerek çalışanlarımızın, gerekse faaliyet gösterdiğimiz sektörlerin yenilikçi (teknoloji ve Ar-Ge) beklentilerini karşılamayı kendimize ilke edindik.
2013 yılı üretim rakamlarınız nedir? 2013 yılında yatırımınız oldu mu? 2013 yılı nasıl geçti? Hedeflerinize ulaştınız mı? 2014 yılından beklentileriniz nelerdir?
Can Yalmaç: 2013 bizim için gerek üretim adedi, gerekse ciro anlamında oldukça iyi geçti. Bizim ürün gamımız oldukça geniş olduğu için spesifik bir üründen bahsetmiyorsak adet üzerinden konuşmak pek mümkün olmuyor, ancak ciro üzerinden konuşacak olursak, iç hedefimize son çeyrek ortasında ulaştığımızı söyleyebilirim.
Yatırımlar olarak; kapasite artırımı doğrultusunda gerek ekstrüzyon profil üretim tesisimizde, gerekse enjeksiyon tesisimizde 6 adet yeni makine parkurunu bünyemize dahil ettik.
Bunun yanı sıra kalıphane ve dizayn departmanımıza gerek software gerekse makine parkuru olarak ciddi yatırımlar yaptık. Tüm bu yatırımlarımızın ana sebebi ise 2014 yılı için hedeflediğimiz satış bütçesine mümkün olan en kısa zamanda ulaşarak, iç hedeflerimizi de son çeyrek içinde gerçekleştirebilmek.
2014 yılından asıl beklentimiz ise, kısa vadeli planlamamızda 2015 hedeflerimize ulaşmamızı sağlayacak stratejimizin alt yapı çalışmalarını sağlam bir şekilde yapmak ve gerekli tüm araçları eksiksiz olarak hazırlamak olacak.
ihracat faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Üretiminizin ne kadarını ihraç etmektesiniz?
Can Yalmaç: Hali hazırda ihracat, toplam satış ciromuzun %30’unu oluÅŸturmakta. Bunun %75 gibi önemli bir bölümünü Avrupa ülkelerine gerçekleÅŸtirmekteyiz. Geri kalan %15’lik kısmı Orta DoÄŸu ülkelerine, %5’lik kısmı Rusya’ya, son %5’lik kısmını ise UzakdoÄŸu ve Afrika’ya yapmaktayız.
2014 için hedefimiz bu oranı %35’e, 2015’de %45’e ve 2016 yılında ise %50’nin üzerine çıkartabilmek.
Önümüzdeki dönem için hedef ve planlarınız nelerdir?
Can Yalmaç: Bizim Telas Ailesi olarak her zaman için öncelikli hedefimiz sürekli ve sürdürebilir büyümedir. Bu stratejinin altında yatan ana neden ise, sürekli büyüyen ve gelişen dünya pazarında (özellikle faaliyet gösterdiğimiz beyaz eşya ve otomotiv sektöründe) büyüyemediğiniz takdirde, bu hıza ayak uyduramadığınız durumda otomatik olarak küçülme ön görürsünüz ki bu durum da rekabet ve piyasa koşullarından geri kalmanıza neden olur.
Bu nedenle biz, her sene yaptığımız kısa
(2 senelik) ve uzun (5 senelik) vadeli planlarımızda pazardaki yenilikleri takip etmeyi, gerekli yatırım ve Ar-Ge çalışmalarını yaparak kendimizi sürekli geliştirmeyi ana hedef olarak belirliyoruz.
Bu hedef doğrultusunda 2014 yılında ve sonrasında atacağımız sağlam adımlar ve yatırımlar ile yenilikçi, müşteri ve çalışan odaklı, güvenilir üretim politikamızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Bu sayede hem kendi çalışanlarımızın hem de müşterilerimizin nezrinde yaratacağımız farkındalıkla, pazarda kendimizi farklı bir noktaya konumlandırmayı amaçlıyoruz.
Otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinin gelişimini değerlendirir misiniz?
Can Yalmaç: Bildiğiniz üzere ülkemiz gerek gelişen ekonomisi, gerek kaliteli işgücü, gerekse Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Rusya Pazarı için kusursuz denebilecek lojistik konumu ile her geçen gün beyaz eşya ve otomotiv ana sanayi için daha da ilgi çekici bir ülke oluyor. Tüm bu unsurlar etkisinde bu iki sektör de ülkemizde hız kesmeden büyüyor ve her sene üstüne katarak gelişiyor.
Tabii bu durum sadece ana sanayi ile sınırlı kalmıyor. Türkiye’nin bir üs olmaya baÅŸlaması sebebi ile birçok yabancı yan sanayi de ülkemizde farklı yatırımlar yapıyorlar. Ya sektörde kendini ispatlamış Türk firmaları ile ortaklık yapıyorlar, ya satın alma geçekleÅŸtiriyorlar ya da kendi tesislerini açıyor ya da mevcut tesislerini büyütüyorlar. Tüm bunlar da gerek rekabet gerekse know-how açısından sektörün dinamik kalmasına ve geliÅŸimine farklı bir boyut kazandırıyor.
Eklemek istedikleriniz varsa onları da öğrenebilir miyiz?
Can Yalmaç: BildiÄŸiniz üzere ben BEYSAD bünyesinde yer alan Genç Beysadlılar grubunda görev yapmaktayım. BEYSAD dünyada bir eÅŸi daha bulunmayan bir organizasyon ama bunun da ötesinde bugüne kadar gerek iÅŸ hayatımda gerekse sosyal yaÅŸantımda birçok kulüp, dernek vb. kuruluÅŸlarda görev almama karşın, iÅŸini bu kadar özen ve titizlikle ve bu kadar içten ve özverili bir ÅŸekilde yapan gönüllü bir ekiple ilk kez karşılaşıyorum. Gerek çalışma imkânı bulduÄŸum tecrübeli üyelerimizden gerekse yaptığımız faaliyetlerden son derece keyif alıyorum ve bu oluÅŸumun bir parçası olmaktan dolayı son derece mutluyum ve gurur duyuyorum. Bu vesile ile bu oluÅŸuma tüm beyaz eÅŸya yan sanayi firmaların gerekli katkıları yapmasını diliyorum.
SUBCONTURKEY Ailesine bizlere bu röportaj imkânını sunduÄŸu için çok teÅŸekkür ediyorum ve bu vesile ile sizlere ülkemize ve tüm yan sanayicilerimize saÄŸlıklı, mutlu, huzurlu ve baÅŸarılı bir yıl diliyorum.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
22.01.2014