Temsa Otobüs Pazarında Payını Yüzde 35’e Çıkardı
Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, 2013 yılının toplam otobüs + midibus pazarında elde ettikleri yüzde 17’lik pazar payını 2014’ün ilk üç ayında yüzde 35’e çıkardıklarını belirtti.
Daralan pazarda Temsa başarısı
2013 yılı Mart sonu itibariyle otobüs ve midibüs toplam pazarının 2085 adetlik seviyede oluştuğunu belirten Dinçer Çelik, “Bu yılın ilk üç ayındaki seviye ise 1581 adetlik bir pazar oluştuğunu bize gösteriyor. Pazardaki bu daralma herkesin beklediği, sürpriz olmayan bir seviye. 2013’te yüksek pazar seviyesinin 2014’te gerileyeceğini herkes öngörüyordu. Ancak bu noktada bizi en çok sevindiren gelişme Temsa olarak daralan bu pazarda elde ettiğimiz başarı. Biz 2014 yılına yönelik belirlediğimiz satış hedeflerinin yüzde 40’ını ilk üç ayda gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Yüzde 17’den yüzde 35 pazar seviyesine
2013 yılı ile 2014 yılı Mart ayının otobüs ve midibüs segmentindeki pazar seviyesi hakkında bilgiler veren Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, “2013 yılında otobüs ve midibüs segmentinde yüzde 17 olan toplam pazar payımız 2014’ün ilk üç ayı itibariyle toplamda yüzde 35 seviyesine ulaştı. Segment bazlı olarak pazarda hangi noktaya geldiğimizi ifade etmek istersek, şehirlerarası otobüs pazarında payımız yüzde 17, şehiriçi otobüs pazarında yüzde 34, midibüs segmentinde ise yüzde 39 seviyesine ulaşmış oldu” dedi.
Üretim kapasitesi siparişlerle doldu
Üretimin yüzde 76’sının yurtiçi, yüzde 24’ünün yurtdışı pazar odaklı seviyede gerçekleştiğinin de bilgisini veren Dinçer Çelik, “2014 yılının üretim kapasitesi şuan dolmuştur. Bu yıl için yurtdışı pazarlara yönelik üretimimizin yüzde 95’i de kesin siparişe dönmüş durumda” diye konuştu.
ABD pazarında Temsa rüzgarı
Yurtdışı pazarlara yönelik çalışmalar ve yeni yapılanmalar hakkında da bilgiler veren Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, Temsa markalı ürünlerin 64 ülke yollarında hizmet verdiğini kaydetti. ABD pazarında büyük bir başarıya imza attıklarını açıklayan Çelik, “2010 yılında adım attığımız Amerika pazarında bugün üç ürünümüzle 420 araçlık bir kapasiteye ulaştık. TS30, TS35 ve bu yılın başında pazara sunduğumuz ve iki büyük fuara katılarak tanıtımını gerçekleştirdiğimiz TS45, Amerikalı taşımacıların büyük beğenisini topluyor. Yıl sonunda ABD pazarında 650 araç sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Burada başarımızın sırrı, müşteri ihtiyaçlarını çok iyi takip ederek, ürünleri onlarla birlikte geliştirerek onların beklentilerine en uygun ürünü pazara sunuyor olmamız. Amerika pazarında üç ürünle yetinmeyeceğimizi ve yeni ürünleri bu pazara sunacağımızı da ifade etmek istiyorum” diye konuştu.
Almanya’da yeniden yapılanan Temsa
Yurtdışına yönelik 2014’te yeni bir atılım sürecine daha girdiklerini ve Almanya’da yeniden yapılanma çalışması içine girdiklerini de kaydeden Dinçer Çelik, “Almanya’da yollarda 750 Temsa aracı var. Almanya pazarında daha büyük bir seviyede olmak istememizin amacı bu pazarı bir “Key Market” olarak görmemiz. Key Market, şu anlama geliyor. ‘Almanya’da olursan, her yerde olursun’ Yeni yapılanma süreci ile Almanya’daki müşterilerimizin beklentilerine daha iyi cevap vermeyi hedefliyoruz dedi.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
26.08.2014