Termikel Markası Dünyanın 60’a Yakın Ülkesinde
Termikel A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya: “Yeni nesil üretim” stratejimiz ile hedefimiz, büyümek ve ürün yelpazemizi sürekli geliştirmektir”
Termikel Markası Dünyanın 60’a Yakın Ülkesinde
Termikel A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya: “Yeni nesil üretim” stratejimiz ile hedefimiz, büyümek ve ürün yelpazemizi sürekli geliştirmektir”
“Elektrikli ev aletleri sektöründe Türkiye’de ilklere imza atarak sektöre yön veren Termikel markası, bugün ülkemizin yanında, dünyanın 60’a yakın ülkesindeki evlere ulaşmaktadır” diyen Termikel A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya, Termikel hakkında bilgi verdi ve gelecek hedefleri için de şöyle konuştu:
Ülkemiz ekonomisinin Coronavirüs salgınından etkilendiği bir dönemde farklı iş modeliyle faaliyetine başlayan, bünyesinde bir üretim tesisi bulunmayan ve Termikel Beyaz Eşya markasına sahip olan şirketimiz, satış portföyündeki ürünleri kendisi üretmek yerine, daha düşük maliyet ve yüksek kalite düzeyinde çok kolay üretecek uzmanlığa sahip olan firmalardan tedarik etme yoluna gitmiştir. Ürünlerin farklı fabrikalarda ürettirilmesi ve dış kaynak kullanımına odaklanarak asıl işimiz olduğunu düşündüğümüz pazarlama ve ürün geliştirmeye zaman ayırmış olmamızı başarının anahtarı olarak görüyor ve ayrıca bu şekildeki iş birliklerinin önemli bir rekabet aracı haline geldiğini düşünüyoruz. Krizden önce, işletmeler her türlü işi kendi bünyelerinde yapmaya ve dışarıya iş yaptırmamaya eğilimliydiler. Hatta tüm işleri işletmenin kendisinin yapması bir gücü ifade ediyordu. Bu da işletmenin gereksiz işlerle uğraşmasına, yavaşlamasına ve işletme yapısının hantallaşmasına sebep olmaktaydı. Bu sayede hem kaynak tasarrufu sağlanması hem de işletme yapısı olarak küçülerek çok iyi bildiğimiz iş üzerine yoğunlaşma fırsatı hedeflenmektedir.
Fırın, ocak ve davlumbaz konusunda edindiği tecrübe ve teknik bilgi birikimi ile sektörde birçok üreticinin örnek aldığı Termikel ürünleri sürekli olarak geliştirilmektedir. Sahiplendiğimiz markamız ile birlikte, bundan sonraki ana yatırım alanımız Ar-Ge ve tasarım olacaktır. “Yeni nesil üretim” stratejimiz ile hedefimiz, büyümek ve ürün yelpazemizi sürekli geliştirmektir. Böylece Firmamızın temel amaçlarının başında tüketicinin beğeneceği, rekabetçi ve kaliteli ürünler sunmak için araştırma geliştirme çalışmalarına önem verilmesi yer almaktadır. Sadece ülkemizde değil, Dünyanın çeşitli ülkelerinde bulunan temsilcilerimiz vasıtası ile sadece satış için değil ürünlerin geliştirilmesi ve tüketicilerin ürünler için yapacakları talepler için de çalışılmaktadır.
Üretimimizin tamamı Türkiye’de konularında uzmanlaşmış ve profesyonelleşmiş fabrikalarda ortak çalışmalarla yaptırılmakta, imalatın her aşamasında kontrol ekiplerimiz tarafından test edilmektedir. Ürünlerimiz, yurt içinde muhtelif şehirlerde bulunan satış bayilerimiz ve yurt dışında başta İngiltere, Almanya, İtalya, Rusya, Kırgızistan ve Uruguay’da bulunan satış temsilcilerimiz ve dijital pazarlama, e-ticaret kanalı ile tüketicilere ulaştırılmaktadır.
Covid-19 pandemisi ülkemizi ve dünyayı sarsmaya devam ederken nihayet tünelin sonunda ışık göründü̈ denilebilir. Ülkece salgında ilk fazı geride bırakıyor ve ikinci faza yani ‘kontrollü̈ sosyal hayata’ geçiş yapıyoruz. Üretim ve ticaretin devam etmesi aynı zamanda ekonominin geleceğine daha olumlu bakılmasına vesile olacaktır.
Bu süreçte, piyasalarda, Çin mallarına güvenin zayıfladığı, buna karşın yerli ürünlere güvenin arttığını görmekteyiz. Dünyada yerli kaynakların ve tedarik zincirlerindeki olası aksamaların hayatiyetinin daha iyi anlaşıldığı bu dönemde, “yerli” ve “özgün” olana ilginin hem tüketici tercihleri hem de iş süreçleri açısından önemli bir konu olduğunu görüyoruz. Firmamız da Termikel markası ile Ar-Ge ve inovasyon konusunda kendisini daha da geliştirerek bu fırsatları değerlendirecektir.
Mart 2020 ve Mayıs 2020 dönemlerinde tüm sektörümüzde üretimde ve dolayısıyla satışlarda geçmiş yıllar ile karşılaştırdığımızda %30-40’lar seviyesinde düşüşler yaşandı. İç piyasa satışlarımızda e-ticaret satış sistemimize ağırlık verdik, tüketicilerin taleplerini bu kanaldan karşıladık.
Bu dönemde dış ve iç piyasada tüketicilerin taleplerini ertelediğini ve normalizasyon sağlandığı taktirde pazarda canlanma olacağını düşünüyor ve hazırlıklarımızı buna göre yapıyor, tüm organizasyon yapılarımızı yeniliyoruz.
Bundan sonraki süreçte rekabetçiliğin daha da önem kazanacağını görüyoruz. Maliyetlerin azaltılması kapsamında, üretimde verimliliğin sağlanması, üretim konusunda, kaliteden taviz vermeden, üretim maliyetleri daha düşük üretim merkezleri ile çalışılması için planlamalar yapıyoruz. Üretim yaptıracağımız fabrikalardaki otomasyon sistemleri, Ar-Ge çalışmaları ve dijitalleşme daha da önem kazandı.
Salgın sürecinde yapılan dijital toplantı yönteminin oldukça faydalı ve verimli olduğunu yaşadık, hayat normale dönmeye başladığında dijital toplantı yönteminden faydalanmayı sürdüreceğiz.
E-ticaret ve online sipariş̧ çözümlerinin özellikle genç̧ tüketiciler arasında ilgiyle karşılandığını yaşadık. Bir süre daha kalabalık ortamlarda ve AVM’lerde bulunmama eğilimi, e-ticaret alanının sadece B2C segmentte değil, B2B çözümleri de içerecek şekilde genişleyeceğini düşünüyoruz.
Hükümet yetkililerinin söylemlerine güveniyor, normale döneceğimize inanıyor ve planlarımızı buna göre yapıyoruz. Haziran ayından itibaren izolasyon kurallarını harfiyen uygulayarak tam zamanlı olarak işimize devam edeceğiz. Ülke ekonomimizin geleceğinden ümitliyiz, bu krizden fırsatlar çıkacağını düşünüyoruz.