Termikel, TET-İstanbul Elektrik Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği Tarafından 2012 İhracat Şampiyonu Seçildi
TET (İstanbul Elektrik-Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği) tarafından geleneksel olarak düzenlenen TET 2012 YILI İHRACAT BAŞARI ÖDÜLLERİ töreninde, geçtiğimiz yıl yaklaşık 12 milyar dolarlık ihracatla Türkiye’nin en fazla ihracat yapan 5’inci sektörü olan elektrik-elektronik, makine ve bilişim sektörü, bu başarıda büyük paya sahip olan ve 2012 yılında ihracatını 10 milyon dolar
İstanbul Elektrik-Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği tarafından hazırlanan ‘’Onur Listesi’’ne giren ihracatçılar, 22 Şubat 2013 Cuma akşamı Four Seasons Hotel Bosphorus’da düzenlenen törende bir araya geldi.
Türkiye’nin lider beyaz eşya üreticilerinden Termikel, 2012 yılında sahip olduğu yüksek ihracat performansı ile 2012 Beyaz Eşya İhracat Ödülü’ne layık görüldü
“Elektrik-Elektronik sektörü 2012 Yılı İhracat Başarı Ödülleri” gecesinde Beyaz Eşya, Tüketici Elektroniği, Diğer Dayanaklı Tüketim Malları, Kablolar, Elektrik-Elektronik Üretim ve Dağıtım Ekipmanları ve Makine olmak üzere toplam 6 farklı kategoride ödüller dağıtılırken, Termikel, 2012 yılında sahip olduğu yüksek ihracat performansı ile 2012 Beyaz Eşya İhracat Ödülü’ne layık görüldü. TET Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu’nun açılış konuşmasıyla başlayan törende, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve T.C Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Yakıcı da birer konuşma yaptı.
TET Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, sektör olarak geçtiğimiz yılı 11 milyar 811 milyon dolarlık ihracatla geride bıraktıklarını belirterek, bu başarıya katkıda bulunan ihracatçıları kutladı. Ayrıca; “Sektörümüzde faaliyet gösteren binlerce firma; kaliteli üretime, yeni teknolojilere ve Ar-Ge’ye yatırım yapıyor. Ürün kalitemiz ve teknolojimizle artık Avrupa’nın üretim merkeziyiz. 2012 yılını gerek sektör temsilcilerimiz gerek ihracatçılarımızın özenli çalışmalarıyla iyi bir performansla noktaladık. Ekonomik handikapları ve en büyük pazarımız Avrupa Birliği’ndeki krizi dikkate aldığımızda ihracatçılarımızın başarısı daha dikkat çekici bir boyuta ulaşıyor. 2013 yılında ihracatımızı 13 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. İhracatçılarımızdan aldığımız güçle, ülke ekonomisine değer kazandırmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.
Termikel ihracat ödülünü Dış Ticaret Müşteşarı Ahmet Yakıcı’nın takdim ettiği Termikel Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kaya; tören gecesi vermiş olduğu röportajda; “Termikel olarak, Türk sanayicisi, müteşebbisi olarak çok mutluyuz. Özellikle Termikel’in yapmış olduğu ihracatta şu önemli husus var; dışardan olduğu gibi ithal edip, burada küçük bir işlemeyle ihracat yapanlar var. Biz öyle yapmıyoruz. Bizim ihracatımız üretimlerimize baktığımız zaman %80’i yerli kaynaklardan kaynaklanıyor. %20 ithal ilavesi var. Bunun dışında tamamen yerli üreticilerden temin ettiğimiz ham maddeyle üretim yapıyoruz ve ihraç ediyoruz. Bu tabi Türkiye için çok faydalı bir ihracat”.
“2023 hedefimiz; ilk 10 ihracatçı arasında yer almak”
“2023 yılı hedefimiz ilk 10 ihracatçı arasında yer almak. Bu olmayacak bir hedef değil. Büyüme trendimize baktığımız zaman Türkiye %3, %4 büyüyor, Termikel %20 büyüyor. Her sene ihracatımız %20 artıyor. Özellikle son 3 senedir. 2023’ten umutluyuz.” şeklinde konuştu.
Termikel Ürünleri Amerikan Tüketicisinden Tam Not Aldı
Chicago Uluslar arası Ev ve Züccaciye Fuarı 02-Mart-2013 ile 05-Mart – 2013 tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri’’nin Chicago şehrinde yapıldı.
60.000 den fazla profesyonel ziyaretçinin ziyaret ettiği, 125 Ülkeden 2.100 den fazla katılımcı firmanın katıldığı fuara Türkiye’den TERMİKEL firması da katıldı.
Yüksek kaliteli mutfak eşyaları, temizlik ekipmanları, elektrikli mutfak eşyaları ve dekorasyon ürünlerinin sergilendiği fuarda Termikel’in Amerika pazarı için geliştirdiği 90 cm. genişliğinde tam boy fırını Amerikalı tüketicilerden tam not aldı.
Fuarın ilgi çeken bir yeri de mucitler köşesi oldu. Yeni ve yenilikçi ürünlerin sergilendiği köşede çok sayıda yeni ürün ilgi çekti.
Termikel Yönetim Kurulu Üyesi Selim Kaya fuar ve Amerikan pazarı konusunda şu açıklamaları yaptı;
“Chicago fuarı Termikel’in Amerika pazarına girmesi için anahtar rol oynamaktadır. Termikel ürünleri, Amerikan tüketicisi tarafından beğeni ile karşılandı. Dünya’daki diğer pazarlardan farklı bir Pazar olan Amerikan pazarı daha büyük, daha hacimli ürünler talep etmektedir. Termikel ürünlerinde bulunan enerji verimliliği özelliğinin üzerinde durulmakta, bir çok bölgede 110 Volt luk ürün talep edilmektedir. Amerikan pazarı için Termikel hazırdır. 2014 yılında Amerikan pazarından pay almayı hedefliyoruz. Amerikan pazarında tüketiciye ulaşmanın en önemli yollarından biriside internet yolu ile olmaktadır. Bu yol gittikçe artmaktadır. Küçük mutfak aletlerinde 2012 yılında internet alışveriş payı % 12’ye ulaşmıştır. Bunun yanında ürün alacak tüketicilerin % 26’sı ürün almadan önce ürün karşılaştırmalarını internet üzerinden yapmış daha sonra alış yapmışlardır. Ürün inceleme web siteleri oldukça popüler olmaya başlamışlardır. Termikel olarak önümüzdeki günlerde internet üzerinden bilgi paylaşımları konusunda da geliştirmeler yapmayı hedeflemekteyiz.”
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
19.03.2013