Tet Yurtdışı Pazarlama Takımlarına Yenisini Ekledi
Elektrik sektöründen 26 firma TET liderliğinde ihracatlarını artıracak
Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET) sektörün ihracatına ivme kazandırmak amacıyla hayata geçirdiği yurtdışı pazarlama takımlarına bir yenisini daha ekledi. Ekonomi Bakanlığı’nın UR-GE (Ulusal Rekabetçiliği Geliştirme) Programı kapsamında Aydınlatma Cihazları, Panolar, Sigortalar, Ayırıcı ve Kesici Cihazlar Yurtdışı Pazarlama Takımı 26 firmanın katılımıyla kuruldu.
Elektrik, Elektronik Üretim ve Dağıtım Ekipmanları ürün grubu içinde temsil edilen Aydınlatma Cihazları, Panolar, Sigortalar, Ayırıcı ve Kesici Cihazlar alanında faaliyet gösteren 26 firma ihracatlarını artırmak için birlikte hareket edecek. Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) tarafından yürütülecek ihtiyaç analizinin ardından dünya pazarlarında daha rekabetçi olmalarını sağlayacak yol haritası belirlenecek. Ticaret ve alım heyetlerinden oluşan yurtdışı pazarlama aktiviteleri, “doğru ürün, doğru ülke, doğru zaman” ilkesiyle tasarlanacak.
TET’in UR-GE teşvikleri kapsamında Kablo ve İletken, Beyaz Eşya Yan Sanayi, Yazılım, Trafo, Jeneratör ve Şalt Malzemeleri alt sektörlerine yönelik 4 Yurtdışı Pazarlama Takımı UR-GE projesinde kazandığı uzmanlık ve deneyim; Aydınlatma Cihazları, Panolar, Sigortalar, Ayırıcı ve Kesici Cihazlar takımına da rehberlik edecek.
TET Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kavaklıoğlu, TET Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Öztürk, Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) Yönetim Kurulu Başkanı Fahir Gök ve AGİD Başkan Yardımcısı Kevork Benlioğlu’nun katıldığı açılış toplantısı ile Yurtdışı Pazarlama Takımı start aldı. Takımda yer alan 26 firmanın temsilcileri önümüzdeki döneme yönelik gerçekleştirilecek çalışmalar hakkında TTGV Danışmanlarının yaptığı sunumu dikkatle izledi.
Toplantıda konuşan Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kavaklıoğlu, Aydınlatma Cihazları, Panolar, Sigortalar, Ayırıcı ve Kesici Cihazlar Yurtdışı Pazarlama Takımı firmalarına yurtdışında rekabet üstünlüğü sağlayacak bir ihracat stratejisi belirleyerek; bu strateji doğrultusunda eğitim, danışmanlık, yurtdışı pazarlama ve alım heyetleri düzenleyeceklerini söyledi. Sektörün ihracatına yönelik rakamları da paylaşan Kavaklıoğlu, “2013 yılında yaklaşık 1,8 milyar dolara yükselen Aydınlatma Cihazları, Panolar, Sigortalar, Ayırıcı ve Kesici Cihazlar ihracatı, 2014’ün 9 aylık döneminde 1 milyar 319 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Yurtdışı Pazarlama Takımı ile yaratılacak sinerjinin ihracatın artışına önemli katkılar yapacağına inanıyoruz. Firmalarımızın potansiyellerini keşfetmeleri ve ürünlerini doğru pazarlara sunmaları için Birlik olarak her türlü desteği vereceğiz” dedi.
Haberin Kaynağı : İlyada İletişim
10.11.2014