Tofaş'a "inovasyon" Ödülü
Tofaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından, Ekonomi Bakanlığı desteğiyle düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası 2014 kapsamında gerçekleştirilen İnovaLig İnovasyon Şampiyonları yarışmasında, İnovasyon Stratejisi kategorisinde ikincilikle ödüllendirildi.
Tofaş açıklamasına göre, TİM’in uluslararası yönetim danışmanlığı firması AT Kearney iş birliğiyle gerçekleştirdiği Türkiye'nin ilk yenilikçilik kapasitesini değerlendirme programı olan İnovaLig’e 460 firma katılırken; Tofaş, finale kalan 25 kuruluşun arasında ödül alan tek otomotiv ana sanayii şirketi olmayı başardı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleştirilen İnovaLig İnovasyon Şampiyonları Ödül Töreninde ödülü, şirket adına Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Kamil Başaran aldı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Başaran, İnovaLig İnovasyon Şampiyonları yarışmasında, Türkiye’nin en yenilikçi şirketleri arasında yer almaktan son derece gururlu olduklarını belirtti.
Başaran, Türk otomotiv sektöründe öncü bir kurum olarak, son dönemde yaptıkları yatırımlar, sürdürülebilirlik alanında yürüttükleri çalışmalar ve çevre performansında ulaştıkları yüksek kriterlerle geleceği bugünden tasarladıklarını ifade etti. Şirketin sektör ve ülke ekonomisi adına gurur verici başarılara imza attığını vurgulayan Başaran, bu başarıların da uzun yıllardan bu yana Tofaş'ın sistemli ve stratejik bir şekilde Ar-Ge’ye verdiği önemin bir yansıması olduğunu aktardı.
Başaran, Üretim süreçlerinin dünya standartlarına ulaşmasının yanı sıra ürünlerin ve hizmetlerin toplum ihtiyaçlarına yanıt vermesi, ulusal ve uluslararası düzeyde uygun iş modelleri geliştirmemiz ve bütün bu alanları desteklemek üzere çalışan yetkinliğini desteklememiz ve yenilikçilik kültürüne verdiğimiz önem, bu yoldaki bitmez tükenmez çabalarımızın somut birer örneğidir ifadelerini kullandı.
Başaran, yenilikçiliğin Tofaş’ın şirket DNA’sının değişmez bir parçası olduğunu kaydederek, Ne zaman mevcut yöntemlerle beklediğimiz sonuçları alamadığımız, performansımızı daha da ileriye taşımamızı gerektiren bir durumla karşı karşıya kalsak, bu bizim için yenilikçi bir sıçrama yapma ihtiyacının olgunlaştığını ifade ediyor görüşünü paylaştı.
Başaran, Tofaş'ın bugüne kadar kendini sürekli yenilemeyi başardığının altını çizdi. Tofaş bünyesinde farklı alanlardaki yenilenme girişimlerini, şirket genelini kapsayan bütünsel bir sistem içinde ele almaya özen gösterdiklerine dikkati çeken Başaran, şirket genelini kapsayan bir yenileşim stratejisine sahip olmanın, geleneksel algıyla bu alandaki tüm girişimleri kontrol etmek ve her girişimi merkezi bir yapıyla yönetmek anlamına gelmediğini vurguladı.
Başaran, yaklaşımlarının ürün, hizmet, süreç, organizasyonel çözümler ve iş modelleri konusunda yürütülen yenileşim çalışmalarını destekleyip, genel bir strateji çerçevesinde birbiriyle uyumlu hale getirerek, etkilerini en üst düzeye çıkartmayı amaçladığını da belirtti.
TİM tarafından ilk kez düzenlenen İnovaLig sürecindeki değerlendirme, AT Kearney’in Avrupa Birliği bünyesinde de aynı amaca yönelik kullanılan IMP3rove Assessment metodolojisine bağlı kalınarak yapıldı. Bu metodolojide şirketler İnovasyon Stratejisi, İnovasyon Organizasyonu ve Kültür, İnovasyon Döngüsü, İnovasyon Kaynakları ve İnovasyon Sonuçları kategorilerinde değerlendirildi.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
08.12.2014