Toshiba Beyaz Eşya Segmenti Satışları İlk Dokuz Ayda %2 Geriledi
Toshiba’nın (Tokyo) Ev Aletleri iş segmenti 2012 hesap döneminin ilk dokuz ayında (Nisan - Aralık 2012) 431,7 milyar yenlik (yaklaşık 4,6 milyar dolar) net satış gerçekleştirdi.
Bu da önceki hesap yılının aynı dönemine göre mevcut dokuz aylık dönemi %2 veya 9,2 milyar yen seviyesinde aşağıya çekti.
Dokuz aylık dönemde Toshiba Ev Aletleri segmentinin faaliyet geliri 0,8 milyar yene eşitti, böylece önceki yılın aynı dönemine kıyasla 60 milyar yenlik gerileme kaydedildi. Segmentin klima grubu yurtdışı satışları arttı. Segmentin aydınlatma grubu da özellikle LED’lerde artan satış oranları kaydetti.
Beyaz eşya grubunda dokuz aylık satışlar yıkama cihazları ile buzdolaplarında gerileme kaydetti. Ancak, şirket üçüncü çeyrekteki satışların bir önceki yılın aynı döneminden daha yüksek olduğunu açıkladı.
Artan LED aydınlatma satışları beyaz eşya segmentindeki düşük satışları dengeleyemedi, bu da Ev Aletleri segmentinin faaliyet gelirinde dokuz ay itibarıyla gerilemeye sebep oldu.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
19.03.2013