Tramvay ve Metro Araçları İçin Tasarlanmış Olan 10’un Üzerinde Farklı Özellikte Koltuk Modeline Sahip
FKT Koltuk Sistemleri A.Ş., Tramvay ve Metro Araçları İçin Tasarlanmış Olan 10’un Üzerinde Farklı Özellikte Koltuk Modeline Sahip
Yaklaşık son 10 yıldır Türkiye’de, raylı sistemler sektöründeki hızlı değişim ve ivmeye ayak uydurmak ve yolcu koltuğu dizayn ve üretiminde öncü olabilmek adına Kiel ‘in yarım asırı aşkın tecrübesinden yararlanmak ve dünya standardını ülkemize kazandırmak için kolları sıvadık diyen FKT Koltuk Sistemleri A.Ş. Raylı Sistemler Satış Yöneticisi Fatih Vural, firmaları hakkında bilgiler verdi.
RailwayTurkey: Firmanızın kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Fatih Vural: FKT Koltuk Sistemleri A.Ş., Almanya’da faaliyet gösteren ve bundan yaklaşık 65 yıl önce kurulmuş olan Franz Kiel GmbH firmasının Türkiye’de ki tek satış ve üretim partneri olarak 2009 yılından bu yana ticari araç ve demiryolları sektöründe, yolcu koltuğu üreticisi olarak hizmet vermektedir.
Dolayısıyla, FKT Koltuk Sistemleri A.Ş., uluslararası Kiel grubunun bir üyesidir ve ticari etkinlik alanı başta Türkiye olmak üzere Kuzey Afrika ve Ortadoğu bölgeleridir. Söz konusu bölgelerde Kiel orijinal ürünlerini ve FKT tarafından özel dizayn edilmiş yolcu koltuk modellerini değerli ve seçkin müşterileri için üretmekte ve satışını gerçekleştirmektedir.
RailwayTurkey: Demiryolu sektörü için yaptığınız ürünler hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
Fatih Vural: Yaklaşık son 10 yıldır Türkiye’de, raylı sistemler sektöründeki hızlı değişim ve ivmeye ayak uydurmak ve yolcu koltuğu dizayn ve üretiminde öncü olabilmek adına Kiel ‘in yarım asırı aşkın tecrübesinden yararlanmak ve dünya standardını ülkemize kazandırmak için kolları sıvadık. “Ulusal güce dayanan savunma ve ulaşım sanayi” hedefi çerçevesinde şekillenmiş olan ilk yerli tramvay üretimi girişimleri arasında sayabileceğimiz; DURMAZLAR firmasının İPEKBÖCEĞİ ve İstanbul Ulaşım A.Ş firmalarının yürüttüğü RTE T4 projelerinde yer almış olmak, sektördeki iddiamızın ne derece ciddi olduğunu göstermek açısından belirleyicidir diye düşünüyoruz.
Diğer yandan Konya Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği “KONYARAY” ihalesini alan SKODA TRANSPORTATION firmasına ait tramvayların koltuklandırmasının da FKT Koltuk Sistemleri A.Ş. tarafından yapılmış olması, yerelde FKT ve uluslar arası anlamda Kiel Grubu’nun raylı sistemler sektöründeki etkinliğini açık bir şekilde ifade etmektedir.
Ürün gamımızın şu anda Türkiye’de faaliyet gösteren koltuk üreticilerinin tümünden daha fazla olduğunu söylemek zannediyorum bir abartı olmaz. Sadece tramvay ve metro araçları için tasarlanmış olan 10’un üzerinde farklı özellikte koltuk modelimiz mevcuttur. Özel cam elyaf malzemeden üretilmiş tek parça injeksiyon koltuk gövdesinden tutun da alüminyum gövdeye;çelik konstrüksiyondan GRP tipi gövdeye kadar her türlü modüler yapıya sahip ürün gamımız ile seçkin müşterilerimizin taleplerini karşılamaya hazırız.
Ürünlerimizin dizaynı ve üretiminde, sektörün gerektirdiği uluslar arası UIC 564-II ve UIC 566 normların karşılandığını; firmamızın 2014 yılı itibari ile TS EN 150085 Kaynakçı Sertifikası ile IRIS sertifikasına sahip olduğunu özellikle vurgulamak isteriz.
RailwayTurkey: Innotrans fuarına katıldınız. Fuar hakkında görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Fatih Vural: Biliyorsunuz INNOTRANS Fuarı, demiryolları sektöründeki uluslar arası anlamda en büyük fuar organizasyonudur. Bize göre 2014 Innotrans Fuarı’nı daha önceki yıllarda yapılmış olan fuarlardan ayıran çok önemli bir ayrıcalığı var. Özellikle Türk firmalarının yerli güce dayalı tramvay ve metro araçlarını sergilemiş olmaları ve görücüye çıkardıkları araçların benzer kalite düzeyine sahip Avrupa ve Uzakdoğu menşei araçlara nazaran yaklaşık %40‘a varan fiyat avantajı sağlamış olmaları, Türkiye’nin raylı sistemler anlamında global bir aktör olma yolunda hızla ilerlemekte olduğunu ispatlamıştır.
Biz inanıyoruz ki önümüzdeki on yıl içerisinde Innotrans Fuarı’ndaki Türk firmalarının katılım oranı ve etkinliği hissedilir oranda artacaktır. Devletimizin, raylı sistemler alanında belirlemiş olduğu yerli güce dayalı sanayi atılım hedefi, mutlaka realitede karşılığını bulacak ve ARUS tipi kümelenme yapıları ile alt yapısını sağlamlaştırarak tecrübesini geleceğe taşıyacaktır.
RailwayTurkey: Eurasia Rail fuarına katılıyorsunuz. Fuardan beklentileriniz nelerdir. Fuar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Fatih Vural: Eurasia Fuarı’nın ülkemiz açısından önemli bir açığı kapattığını düşünüyoruz. Özellikle sektördeki global aktörlerin ülkemizdeki potansiyeli görüş işbirliği kurma çalışmalarına girişmiş olmalarını bu tür organizasyonlara borçluyuz diyebiliriz. Fuar katılımcılarına göz attığımızda, ülkemizdeki raylı sistem yatırımlarının daha çok alt yapıya yönelik olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
Yolcu koltuğu, iç trim ve iklimlendirme gibi üst grup yatırımlarının henüz ikinci planda olduğunu söyleyebiliriz. Tabi bu durumu normal karşılamak gerekir. Çünkü henüz projelerin sıklığı ve yatırımları karşılama oranları henüz istenilen düzeyde değil. Ancak buna rağmen EURASIA fuarında olmak, sektördeki varlığımızın ve iddiamızın somut bir göstergesi olacaktır.
Fuardan beklentimiz arasında; sektör temsilcileri ile bir araya gelerek geleceği şekillendirmede nasıl bir yol izlenebileceği fikrinin somut adımlarını atmak için fırsatlar oluşturmak, müşterilerimizle bir araya gelmek, yeni ürün ve inovasyonlarımızı tanıtmayı sayabiliriz.
Eurasia Fuarı’nın, Türkiye’deki yatırımların ve aktörlerin çoğalmasına, uluslararası konsorsiyumların oluşturulmasına, global aktörlerin Türkiye pazarına olan ilgilerinin artmasına paralel olarak büyüyeceğine kesinlikle inanıyoruz.
RailwayTurkey: Yeni yatırım planlarınız var mı? Önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir?
Fatih Vural: Yeni yatırım planlarımızı aslına bakarsanız tatbik safhasına sokmuş bulunuyoruz. FKT olarak sektördeki iddiamızı ve öncülüğümüzü sürdürmek için yatırım planımızı hiçbir zaman sadece makine ve ekipmandan ibaret görmedik. Aksine önce sektörü okuyabilen ve sektörün ihtiyaçlarını analiz edip geleceği okuyabilen bir satış ekibini oluşturmakla işe başladık. Bu girişimimizi, mühendislik anlamında oluşturduğumuz özel proje ekibi ve kalite standartlarını karşılamaya yönelik girişimlerimiz takip etti. Şu anda satış ağımızdan tutu da üretim derinliğimize kadar tüm yapılanmamızı büyük oranda tamamlamış bulunuyoruz.
Elbetteki hedeflerimiz var. Örneğin ürün gamımızı sadece metro ve tramvay için değil hızlı tren için de genişletmeyi planlıyoruz. %100 yerli tedarik zincirine dayalı, yüksek kalitede, piyasa koşullarına uygun hızlı tren koltuk dizayn çalışmalarımıza hız vererek sektördeki öncülüğümüzü sürdürmek hedefindeyiz.
RailwayTurkey: Demiryolu sektörünün gelişimini değerlendirir misiniz?
Fatih Vural: Demiryolu, Türkiye’deki ulaşım problemini ortadan kaldıracak yegane çözümdür. Biz önümüzdeki yirmi yıllık süreçte demiryolu taşımacılığının payının %15 civarında olacağını tahmin ediyoruz. Konya-Ankara-Eskişehir hattında ivme kazanan hızlı tren atılımları ile şehiriçi ulaşımda tramvay ve metro ağının günden güne arttırılması, toplu taşıma ve uzun yol taşımacılığın demiryolları sektörünün lehine gelişeceğini söylemek hiç de zor değil.
FKT Koltuk Sistemleri A.Ş. olarak sektörün bu gidişatına uygun olarak hazırlıklarımızı yapıyor ve değerli müşterilerimizin taleplerinin en etkili şekilde hayata geçirilmesi için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz.
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
11.03.2015