Türkiye, Henkel İçin Önemli Bir Üretim Merkezi
Türkiye’yi sadece ürünleri için değerli bir piyasa değil, aynı zamanda önemli bir üretim merkezi olarak da gördüklerini belirten Türk Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri Başkanı İsmail Akkoçoğluoğlu, Kocaeli Gebze’de hayata geçecek yeni üretim merkezinin, Türkiye’de Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin en büyük Endüstriyel Yapıştırıcılar fabrikası olacağını söyledi.
SUBCONTURKEY: Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
İsmail Akkoçoğlu: Ben 20 senedir Henkel’de çalışıyorum.Öncesinde Çukurova ve Loctite firmalarında çalıştım ve Henkel’in Loctite firmasını satınalması ile birlikte Henkel’e katıldım. Henkel’de Satış müdürlüğü, ülke müdürlüğü, bölge müdürlüğü gibi çeşitli görevlerde bulundum. Şu an Türkiye’de Yapıştırıcı Teknolojileri İş birimi Türkiye müdürüyüm. Ayrıca Henkel’in Genel Endüstri Bölümünün Hindistan, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nden sorumlu Bölge Direktörü ve Otomotiv Tamir Bakım Sektörü (Aftermarket) Global Direktörü olarak görev yapmaktayım.
SUBCONTURKEY: Henkel’in kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
İsmail Akkoçoğlu: Henkel, 140 yıllık geçmişi olan, yaklaşık 18 milyar Euro’luk cirosu olan bir aile şirketidir. Kurumsal olarak yenilikler, markalar ve teknolojilerde lider olma vizyonu ile yaşadığımız dünyada sürdürülebilir değer yaratmayı amaçlamaktadır. Müşterilerimiz, tüketicilerimiz, takımlarımız, çalışanlarımız, hissedarlarımız ve aynı zamanda içinde faaliyet gösterdiğimiz toplum için değer yaratmak istiyoruz. Çalışanlarımızdan en iyi performansı alabilmek için onlarla birlikte hareket ediyoruz ve müşterilerimize en iyi inovatif çözümleri sunuyoruz veya çevreye en çok sürdürülebilirlik değeri yaratacak ürünleri ön plana çıkarıyoruz. Bir aile şirketi olarak da ,tüm bunları bir aile ortamı yaratabilecek şekilde yapıyoruz.Finansal anlamda ise Henkel,18 milyar 100 millyon Euro cirosu olan dünyada 170 üretim tesisi bulunan bir şirkettir.
SUBCONTURKEY: Kasım ayında yeni fabrikanız için temel attınız. Bu yatırım hakkında bilgi verir misiniz?
İsmail Akkoçoğlu: Öncelikle şunu özellikle belirtmek isterim. Yapıştırıcı Teknolojileri Henkel’in üç iş kolundan biri ve içinde Endüstriyel yapıştırıcılar dediğimiz bir yapıştırıcı segmentimiz var. Yeni fabrikamız bu segmentte Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin en büyük fabrikası olacak ve Bunun Henkel’in Türkiye’deki büyüme planları için önemli bir fayda sağlayacağıni söyleyebilirim. Özellikle günümüzde Türkiye’ye yapılan bu yatırım bir Türk olarak bizi de gururlandırıyor. Yaklaşık 34 bin metrekarelik bir alanda ve tamamen sürdürülebilirlik özelliklerine uygun olarak dünyada tanınırlığı ve kabul edilebilirliği yüksek yeşil bina sertifikası olan LEED Sertifikasını (Leadership in Energy and Environmental Design) alacak şekilde projelendirilen bir tesis olacak. Bu fabrika ile birlikle kapasitemiz de %50 artacak. Bu yatırım Türkiye’deki hedeflerimizi de gösteriyor.Biz Türkiye’de çok ciddi bir şekilde büyümek istiyoruz ve İthal etmek yerine üreterek büyüme hedefimiz var. Henkel’in bu tesisinde 5 markası olan; Loctite, Bonderite, Teroson, Technomelt, Aquence markalarının bazı ürünlerini üreteceğiz. Ama teknoloji olarak baktığımızda ağılıklı olarak piyasada sıcak tutkal denilen yapıştırıcılar , yüzey işlem kimyasalları diyebileceğimiz ürünlerimizin ve bir takım başka malzemelerin de üretildiği bir tesis olacak. Bu tesisimiz Endüstri 4.0’a uygun ve bunun yanında yalın üretim prensiplerine göre olarak dizayn edilmiş bir tesis olacak. Gerçekten örnek bir tesis olacağına inanıyoruz. 2017 yılı sonu bitirmeyi planlıyoruz. Türkiye’nin hem kendi kapasitesine hem de bölgedeki kapasitesine güveni gösteren bir yatırım olduğu için gurur duyuyoruz.
Bu yatırımımızı esas olarak hijyen ürün üreticilerine hitap edecek daha inovatif ve daha efektif yapıştırıcı çözümlerimizi üreticilere sunma hedefi ile yaptık.Bu bize çok hızlı hareket etme imkanını da sunacak. Tabiiki aynı zamanda üreticiler için de güven sağlanmış oluyor. İkinci bir amacımızda Almanya’da üretilen ve Türkiye’ye getirilen inovatif ürünlerimizi ithal etmek yerine burada üretmek. Örneğin otomotiv sektöründe en önemli kriterler araçlarda sesi ve ağırlığı azaltabilmek .Biz de Henkel olarak arabalarda ses ve ağırlık azaltmak için geliştirdiğimiz bir ürünü burada üreteceğiz. Bu ürünün avantajı bu iki unsura da fayda sağlama imkanı vermesi. Püskürtülebilir bir formda olan bu ürünü şuan yurtdışında üretiyoruz ama bunu Türkiye’de üreterek otomotiv sektörü için büyük bir fırsat sunmuş olacağız. Zaten, ana hedeflerimizden biri de bu; ithal edilen ürünleri lokalize ederek katma değer yaratmak. Böylece yerli üreticilerin rekabetçiliği konusunda da onlara büyük avantajlar sunmuş olacağız.
SUBCONTURKEY: Bu ürünlerin kullanıldığı sektörler hangileridir?
İsmail Akkoçoğlu: Yapıştırıcı ürünleri kullanıldıkları alanlarda çok görünmez.Bu nedenle biz ürünlerimizi görünmeyen kahramanlar olarak ta adlandırıyoruz. Hangi üründe kullanılıyorsa kullanılsın toplamda ürün 100 lira ise belki 1 liralık yapıştırıcı belki 2 liralık yapıştırıcı satarsınız ama o 1-2 liralık ürünün , 100 liralık malın performansına değeri %100’dür. Bu anlamda yapıştırıcılar çok önem arz eden bir üründür ve her yerde kullanılmaktadır. Günümüzde önemli olan efektifliği sağlar. Arabaların ,beyaz eşyaların hemen hemen her yerinde bir uygulaması bulunmaktadır, cep telefonunda birçok yapıştırıcı uygulaması bulunur. Bebek bezinden kullandığımız peçeteye kadar bir çok ürünün yapım aşamalarında hatta pantolonumuzun su geçirmemesini sağlayan kaplamalar gibi bir çok alanda yapıştırıcı çözümleri sunmaktayız. Henkel’de yapıştırıcı teknolojileri iş birimi yaklaşık 9 milyar Euro yani toplam cironun yarısını karşılamaktadır. Dünyada da açık ara lider durumdadır.
SUBCONTURKEY: Yapıştırıcı teknolojileri bölümü için 2016 yılı nasıl geçti?
İsmail Akkoçoğlu: Yapıştırıcı teknolojileri bölümünün altında beş iş birimi var. Otomotiv endüstrisinin olduğu “transport” iş birimi , “elektronik” iş birimi, paketleme ve çocuk bezi gibi işlerimizin olduğu “endüstriyel yapıştırıcılar” iş birimi, “tüketici yapıştırıcıları” dediğimiz iş birimi ve “genel endüstri” dediğimiz diğer bütün sektörleri içerisine alan iş birimlerimiz var. Dolayısıyla böyle bir yelpaze olunca bir sektörde sıkıntı olsa bile diğer sektörlerle o açığı kapatabiliyorsunuz. 2015 yılında globalde %3 büyüdük. Bizim hedefimiz her sene globalde yaklaşık yüzde 2-4 aralığında büyümek ve 2016 yılı üçüncü çeyreğinde de Yapıştırıcı Teknolojilerinde global olarak %2,5 büyüme sağladık. Dolayısıyla hedeflerimize uygun bir yıl oldu.
SUBCONTURKEY: Eklemek istedikleriniz varsa onları da öğrenebilir miyiz?
İsmail Akkoçoğlu: Henkel olarak bütün yaptığımız yatırımlar hep yaşadığımız çevreye sürdürülebilir bir katkıyı sağlamak amacındadır. Bu amaçla Henkel olarak bu yatırıma odaklandık. Gelecekte de yatırımlarımıza devam ederek, marka ve teknolojilerimizi sunduğumuz sektörlere katkıda bulunmayı hedefliyoruz.
02.05.2017