Türkiye İklimlendirme Tercihini Akıllı Cihazlardan Yana Yapıyor
Gelişen teknoloji ve artan tüketici bilinci, pek çok alanda olduğu gibi iklimlendirme sektöründe de akıllı cihazların popülaritesini artırıyor. Enerji verimliliğini ‘olmazsa olmaz’ olarak değerlendiren kullanıcılar, inverter klimaları tercih ederken, hem akıllı göz teknolojisine hem de iOS ve Android uyumlu, havayı temizleyen, nem dengesini sağlayan teknolojilere ilgi gösteriyor.
Bir yandan nitelikli konut sayısındaki artış diğer yandan küresel iklim değişikliklerinin etkisiyle yaşanan kavurucu sıcaklar, Türkiye’de iklimlendirme sektörüne büyüme olarak yansırken, tüketicinin davranışlarındaki değişiklik de pazarı şekillendiriyor. Özellikle temmuz ve ağustos aylarında klima pazarında yaşanan hareketlilik, pazarın dinamizmini gösterirken, tüketicinin tercihini daha akıllı daha çevreci cihazlardan yana yaptığını da gözler önüne serdi.
Pazarda enerji verimliliği yüksek inverter split klimaların payı yüzde 30’lara ulaşırken, akıllı göz, nemi dengeleyen, haftalık programlanan, sessiz çalışan, cep telefonu, tablet gibi online ortamlardan kontrol edilebilme gibi özellikler barındıran cihazlara ilginin arttığı gözlemleniyor. Soğutma sektörünü bu tercihleri ile yeniden şekillendiren tüketici, ısıtma pazarında da benzer bir davranış gösteriyor. Tasarruf sağlayan yoğuşmalı kombilere talep artarken, yine klimalar gibi akıllı özellikler içeren cihazlar tercih ediliyor.Bu değişimi değerlendiren Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, akıllı iklimlendirme çözümleri ile birlikte sektörde olumlu bir değişim yaşandığına dikkat çekti. Bir yandan mevzuattaki iyileşmelerin diğer yandan tüketici eğilimlerinin Türkiye’de iklimlendirme sektörüne olması gerektiği yönde bir ivme kazandırdığını belirten Önder, pazardaki gelişmeleri şöyle sıraladı.
TÜKETİCİ ‘İŞLETME MALİYETİ’Nİ ÇOK İYİ BİLİYOR
Türkiye’de eskiden bu yana mevsime göre hareket eden bir iklimlendirme sektörü vardı. Yazın insanlar serinlemek, kışın da ısınmak ve sıcak su gibi temel ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlere yönelirlerdi. Şimdi ise yine mevsime göre artan talebin, temel ihtiyaçların yanı sıra teknolojinin sunduğu kolaylıkları da barından cihazlara yöneldiğini görüyoruz. Özellikle enerji verimliliği, tasarruf gibi konularda bilinçlenen tüketici, artık sadece klimanın satış fiyatına değil sonradan ödeyeceği faturaların tutarını da dikkate alıyor. Bizim ‘işletme maliyeti’ dediğimiz şeyi tüketici çok iyi biliyor ve tercihini az elektrik tüketimi ile yüksek performans sağlayan cihazlardan yana yapıyor.
INVERTER OLMAYAN KLİMALAR YOK OLACAK
Bilinçli tüketicinin pazara nasıl yön verdiğini gözlemleyebildiğimiz en iyi alan, split klimalar. Bu yıl özellikle temmuz ve ağustos aylarında klima talebinde yüzde 20’lik bir artış gözlemledik, ancak bu artışın neredeyse tamamı inverter olan klimalara yönelikti. Şu anda mevcut klimalarda inverter’ın payı yüzde 30’lara ulaştı, daha birkaç yıl önce bu oran yüzde 10’lardaydı. Demek ki tüketici enerji verimliliği yüksek ürünlere karşı duyarlı. Bizim gibi zaten Avrupa Birliği (AB) standartlarına göre üretim yapan firmalar açısından çok sevindirici bir gelişme bu. Çünkü biz üst segment cihazlarda bulunması gereken özellikleri standart olarak tüm ürünlerimize uyguluyoruz. Geçen yıl yürürlüğe giren Sezonsal Verimlilik Kriterleri’ne göre 2016 yılından itibaren Türkiye’de inverter olmayan klima üretilmeyecek. Hem mevzuat hem de bilinçli tüketici sayesinde inverter olmayan klimalar zaman içinde yok olacak.
ÜSTÜN ÖZELLİKLER VE TASARIMIN ÖNEMİ ARTTI
İklimlendirme sektöründe bir önemli değişimde kullanıcıların, ‘akıllı’ cihazlara gösterdiği ilgi. Eskiden sadece fiyat duyarlılığı olan kullanıcı, şimdi alacağı klimanın ekstradan hangi özelliklere sahip olduğunu soruyor, araştırıyor. Dediğim gibi bu konuda enerji verimliliği birinci sırada, bu özelliği sessiz çalışma, programlanabilme, nem dengesi, akıllı göz gibi konfor artırıcı özellikler izliyor. Daikin gibi sektörün önde gelen markaları da kullanıcısının ihtiyaçlarına yanıt verebilecek, beklentilerini karşılayacak yeni nesil modellere ağırlık veriyor. Fiyatı ile lüks gibi görünen pek çok cihaz, kullanıcısının ihtiyaçlarına yanıt verdiği için tercih ediliyor. Bir de Türkiye’de yeni yeni gözlemlediğimiz bir konu var; kullanıcı artık tasarımı da çok önemsiyor. Bizler tasarım ile mühendisliği birleştiren modellerimizle, kullanıldığı alana şıklık katan, hatta beyazın yanı sıra gri ve siyah cihazlarla bu beklentiyi karşılıyoruz.
Yeni nesil klimaların öne çıkan özellikleri
• Wi-Fi: Online controller özelliği sayesinde Wi-Fi ile internet ağınıza bağlanabilmesi.
• Online kontrol: iOS ya da Android’den indirilen uygulamalar ile akıllı telefon ve tabletten kontrol edilebilme özelliği.
• Özel filtreler: Havayı dış ve iç ünite olmak üzere iki aşamada temizleyen, egzoz gazı, sigara dumanı, yemek kokuları gibi istenmeyen kokuları gideren özel filtreler.
• Hava temizleme: Havada bulunan kaba partiküllerin yanı sıra toz, polen, kötü koku, mikroskobik parçalar gibi partikülleri temizleyen anti-alerjen özellikler. Şoklama özelliği ile küf oluşumunu engelleyen cihazlar.
• Nem dengesi: Su haznesi olmadan çalışan ve nemlendirilen havanın eşit şekilde dağılmasını sağlayan, hem nemlendirme hem de nem özelliğine sahip cihazlar.
• Akıllı göz: Mekanda bulunan insanları algılayarak oda boşaldığında otomatik olarak enerji tasarruflu moda geçiş yapan, cihazın tasarruf özelliğini artıran sensörler.
• Akıllı kanatlar: Aşağı yukarı otomatik hareket ederek havayı homojen dağıtan kanatların yanı sıra ortamdaki kişilerin üzerine üflememek için yön değiştiren kanatlar.
• Haftalık programlama: Günün istenen saatlerinde, istenen fonksiyonda çalışacak ve kapanacak ayarların yanı sıra haftalık program özelliğine sahip kumandalar.
• Sessizlik: 19 desibele kadar inerek yaprak hışırtısı kadar sessiz çalışan iç üniteler. Ultra sessiz ortamda istenilen sıcaklığı koruyan uyku modu özellikleri.
• Yüksek verimlilik: Üstün performans ile artan verimlilik değerleri.
• Çevre dostu: Düşük enerji tüketimi ve karbon emisyonu sağlayan gazlar ve akıllı klimalar.
• Tasarım: Ultra ince cihazlar, yumuşak kıvrımlar, beyazın yanı sıra gri, kumlanmış alüminyum ve siyah renkli cihazlar.
DAIKIN TÜRKİYE HAKKINDA:
Türkiye'de 1978 yılından beri distribütörler vasıtasıyla faaliyetlerini sürdüren Daikin, Temmuz 2011'de Airfel'i satın alarak Türkiye iklimlendirme sektörünün iddialı bir yatırımcısı olmuştur. Daikin Türkiye bugün ısıtma, soğutma ve havalandırma alanında Türkiye’nin en geniş ürün gamına sahip şirketidir. Daikin Türkiye çatısı altında bulunan Daikin ve Airfel markalarının iklimlendirme sektörüne yönelik kombi, klima üniteleri, panel radyatörler, fancoil, klima santralleri vb. farklı ihtiyaçlara uygun son teknoloji ile üretilmiş ürünleri bulunmaktadır. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Daikin Türkiye; 6 bölge müdürlüğü, 159 bayi, 8 Sakura bayi, 9 showroom, 500 satış noktası ve 500’ün üzerindeki yetkili servisiyle Türkiye’nin geniş bir coğrafyasına hizmet verebilmektedir. Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’nın da Ar-Ge, üretim ve lojistik üssü olarak konumlanan Daikin Türkiye, CIS ülkelerinin (Azerbaycan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Ermenistan) ve Kuzey Irak ile KKTC pazarlarının sorumluluğunu da üstlenmiştir.
DAIKIN HAKKINDA:
Osaka-Japonya’da 1924 yılında kurulan Daikin Industries Ltd., bugün 145 ülkede 17 milyar doları bulan cirosu ve 60.000’den fazla çalışanı ile dünya ısıtma, soğutma, havalandırma ve flurokimyasal ürünlerinde sektör lideridir. Konut, ticari ve endüstriyel iklimlendirme uygulamaları için müşterilerinin değişen ihtiyaçlarını gözeten Daikin, tüm dünyada ürün geliştirme alanındaki öncü yaklaşımları ve entegre çözümlerinin rakipsiz kalitesi ve kullanışlılığıyla tanınmaktadır. Daikin Türkiye'nin de bünyesinde yer aldığı Daikin Europe NV, 1972 yılında Avrupa pazarına yenilikçi ürünlerini sunmak için Belçika Oostende’de kurulmuştur. Daikin Industries Ltd.’in yüzde 100 iştiraki olan Daikin Europe NV, 5.500 çalışanı, Belçika, Türkiye, Çek Cumhuriyeti (2), Almanya, İtalya ve İngiltere'deki 7 üretim tesisiyle Avrupa'nın en büyük klima, ısı pompası ve soğutma cihazı üreticisidir. Bugüne kadar 500.000’in üzerinde kurulumu gerçekleştirilen Daikin Altherma, Avrupa'da en çok satan ısı pompası sistemleridir.
Haberin Kaynağı : DoMedya
18.09.2015