Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Çevre Dostu CNG Otobüslere Olan Talebi Artıyor
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 16 adet TCV CNG otobüslerini hizmete sunuyor.
Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) motorları, düşük gaz emisyonları ve azaltılmış yakıt maliyetleri ile dünya çapında ivme kazanıyor. Yerli otobüs üreticisi TCV, Türkiye’de CNG uygulamaları ve teknolojisinin gelişmesini desteklerken, Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ne teslimatını yaptığı Allison tam otomatik şanzıman donanımlı ilk 12 metre Karat CNG otobüsler şehir içinde yola çıkıyor.Türkiye'nin en hızlı büyüyen şehirlerinden Kayseri, nüfus bakımından yedinci büyük il olarak ön plana çıkıyor. Bu nedenle giderek artan trafik ile birlikte Kayseri Büyükşehir Belediyesi, araba bağımlılığını engelleyerek bireysel ulaşımın azaltmaya yönelik olan, toplu ulaşımı teşvik eden ve çevre dostu çözümler geliştiren projelere yatırım yapıyor. Kayseri’de yapılan çalışmalar, CNG otobüslerin, hızlı, çevre dostu, ekonomik, konforlu ve güvenli ulaştırma sisteminin tüm gereksinimlerini karşılayarak tercih edilen bir toplu taşımacılık seçeneği olduğunu gösteriyor.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşıma hizmetlerinde en önemli etkenin insanlara odaklanmak olduğu bilinciyle öncülük ettiğinin altını çizen TCV Genel Koordinatörü O.İlker Yılmaz konu ile ilgili açıklamasında; “Toplu taşımacılıkta, CNG otobüsler gibi çevre dostu çözümler, insana ve çevreye saygı gösteriyor. Allison tam otomatik şanzıman donanımlı Karat CNG otobüslerimiz, dizel alternatiflere kıyasla yüzde 50’ye kadar daha az yakıt emisyonu sağlıyor ve mükemmel bir performans sunuyor. Böylece, Karat otobüslerimiz hem daha yeşil bir teknoloji, hem de otobüs işletmecileri ve yolcular için daha ekonomik bir seçenek sunuyor,” diyor.
TCV Karat 12 metrelik otobüslerdeki güç ünitesi, MAN’ın 206kW’lık sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motoru ve Allison T310R tam otomatik şanzımanı içeriyor. Allison’ın Kesintisiz Güç Teknolojisi™ motora sürekli güç aktarıyor ve aracın sarsıntısız bir şekilde hızlanmasını sağlıyor. Manüel veya otomatikleştirilmiş manüel şanzımanların aksine, Allison Otomatikler, kuru debriyaj yerine bir tork konvertörü kullanıyor. Yoğun şehir bölgelerindeki sürekli dur-kalk gerektiren otobüs güzergâhlarında büyük avantaj sunan bu gelişmiş teknoloji, araç çalıştığında motorda tork artışını sağlıyor ve yürüyen aksamdaki istenmeyen titreşimleri engelliyor.
“CNG otobüslerimizi, Allison şanzıman donanımı ile sunarak müşterilerimizin hem verimlilik hem de tasarruf beklentilerini en iyi şekilde karşılıyoruz,“ diyen İlker Yılmaz; “Allison şanzımanlar, güvenli, konforlu ve kolay bir sürüş sunarken, bakım maliyetlerinin ve yakıt tüketiminin düşürülmesinde katkı sağlıyor. Ayrıca Allison’ın küçük ama kompakt yapısı, hafifliği ve bileşenlerin modüler sistemi, aktarma organı yerleşimi açısından büyük avantaj sağlamakta ve rakiplerine göre fark yaratmaktadır,” diyerek ekliyor.
Allison Transmission, A.Ş. hakkında:
Allison Transmission (NYSE – New York Borsası: ALSN), orta ve ağır ticari araçlar için dünyanın en büyük tam otomatik şanzıman üreticisi ve şehir içi otobüsleri için hibrid tahrik sistemlerinde liderdir. Allison şanzımanları, atık, inşaat, itfaiye ve acil durum, dağıtım, otobüs, karavan, savunma ve enerji gibi farklı alanlardaki uygulamalarda kullanılmaktadır. 1915’te kurulan Allison’ın Genel Müdürlüğü Indianapolis, Indiana, A.B.D.’dedir ve yaklaşık 2,700 çalışanı bulunmaktadır. 80 ülkede faaliyet gösteren Allison Transmission’ın, Çin, Hollanda ve Brezilya’da merkez ofisleri ve Hindistan, Macaristan ve Amerika’da üretim tesisleri yer almaktadır. Allison dünya çapında 1,400 bağımsız distribütör ve bayi lokasyonuna sahiptir. Allison hakkında daha fazla bilgi, allisontransmission.com’dan edinilebilir.
Allison tam otomatik şanzıman donanımlı yeni TCV Karat CNG otobüsler
TCV Genel Koordinatörü O.İlker Yılmaz; “Allison donanımlı Karat CNG otobüslerimiz, dizel alternatiflere kıyasla yüzde 50’ye kadar daha az yakıt emisyonu sağlıyor ve mükemmel bir performans sunuyor,” diyor.O.İlker Yılmaz; “Allison şanzımanlar, güvenli, konforlu ve kolay bir sürüş sunarken, bakım maliyetlerinin ve yakıt tüketiminin düşürülmesinde katkı sağlıyor,” diyor.TCV Karat 12 metrelik otobüslerdeki güç ünitesi MAN’ın 206kW’lık sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motoru ve Allison T310R tam otomatik şanzımanı içeriyor.Manüel veya otomatikleştirilmiş manüel şanzımanların aksine, Allison Otomatikler, kuru debriyaj yerine bir tork konvertörü kullanıyor. Yoğun şehir bölgelerindeki sürekli dur-kalk gerektiren otobüs güzergâhlarında büyük avantaj sağlayan bu gelişmiş teknoloji, araç çalıştığında motorda tork artışını sağlıyor ve yürüyen aksamdaki istenmeyen titreşimleri engelliyor.
Haberin Kaynağı : PRide İletişim
27.02.2014