UNECO, Beyaz Eşya ve Otomotiv Sektörüne Elektronik Kart Üretiyor
Özgür Balcı, üretimde 10. yıla girerken sektörde her türlü elektronik kart ve gruplamasına hizmet verebilecek, global tedarikçi olmayı amaçladıklarını söyledi.
UNECO, Beyaz Eşya ve Otomotiv Sektörüne Elektronik Kart Üretiyor
UNECO markası ile başta beyaz eşya ve otomotiv sektörü olmak üzere LED ve elektroniğin olduğu her alanda üretici olarak çalıştıklarını belirten UNECO Satış Mühendisi Özgür Balcı, üretimde 10. yıla girerken sektörde her türlü elektronik kart ve gruplamasına hizmet verebilecek, global tedarikçi olmayı amaçladıklarını söyledi.
SUBCONTURKEY: Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
Özgür Balcı: Elektrik Elektronik Mühendisi olduktan sonra çalışma hayatımda müşterilere hizmet vermeyi hedeflemiştim. Karabük Üniversitesinden mezun olmama yakın projeleri en baştan sona kadar yönetebileceğim, yeni ürünler, satış ve başarı heyecanın olduğu bir pozisyon hedeflemiştim. Bu noktada UNECO benim hedeflerime ulaşmamda harika bir basamak oldu.
Beyaz eşya ve otomotiv sektöründe, herkesin çalışma fırsatı kolladığı şirketlere çözüm üretmek, dünyanın dört bir tarafında ki kullanıcılara ulaşmakta payım olduğunu bilmek benim için harika bir motivasyon aracı. Üstelik bunları İstanbul’daki ekip ve Kastamonu’daki ekiplerle yapmak, birden fazla lokasyondan işi yönetmek beni işime bağlayan diğer bir olgudur.
SUBCONTURKEY: Üna Enerji ve Yapı Sistemleri A.Ş.'nin kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Özgür Balcı: Şirketimiz UNECO markası ile başta beyaz eşya ve otomotiv olmak üzere LED ve elektroniğin olduğu her alanda üretici olarak çalışmaktadır. İstanbul’da ofisimiz ve Kastamonu’daki fabrikamızda iki tam otomatik dizgi hattımız ile bu sene 9 yıldır üretim yapmaktayız.
10. yıla girerken sektörde her türlü elektronik kart ve gruplamasına hizmet verebilecek, global tedarikçi olarak yolumuza devam edebilmeyi amaçlıyoruz.
Göz dolduran büyümemizle 2022 yılında Ar-Ge Merkezi olabilmek hedefindeyiz.
UNECO, Otomotiv ve Beyaz Eşya Sektörleri İçin LED Modüller Tasarlıyor ve Üretiyor
SUBCONTURKEY: UNECO markasıyla ürettiğiniz ürünler nelerdir?
Özgür Balcı: 2012 yılında aydınlatma sektörü için LED Modüller dizerek başladık ama bugün elektronik ve yazılım tabanlı bir çok kart ile çözüm üretebiliyoruz.
Bu noktada uzmanlık alanımız LED modüller tasarlıyor ve üretiyoruz. Ayrıca bunların güç kaynakları ve sürücüleri de uzmanlaşmaya başladığımız diğer alanımız.
SUBCONTURKEY: Üretiminizi ağırlıklı hangi sektörlere yapmaktasınız? Yüzdesel olarak sektörleri belirtebilir misiniz?
Özgür Balcı: Hacmen beyaz eşya ağırlıklı çalışıyoruz, bu oran %40 mertebesinde, akabinde aydınlatma ve reklam sektörü geliyor ki bu iki sektörün toplam yüzdelik oranı %50 ve de iki yıldır çalışmaya başladığımız otomotiv sektörü var. Bu grup henüz %10 civarında ama önümüzdeki üç yıl içinde ikinci büyük üretim sektörümüz olmasını hedefliyoruz.
SUBCONTURKEY: 2020 yılı pandemi koşullarında hedeflerinize ulaştınız mı? Üretim rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Özgür Balcı: Dürüst olmak gerekirse pandemi süreci bizim için bir sıçrama tahtası oldu. Bir çok firma olumsuz etiklenirken bizim tüm verilerimiz artı yönlü oldu.
Belki bu durum 2020 özelinde de vücut bulmuş olabilir ama Pandeminin daha en başından itibaren aldığımız tedbirler ve çalışanlarımızın, virüsün olası sonuçları konusunda, farkındalıklarını canlı tutma çabalarımız sayesinde başarılı bir dönem geçirdik.
Tedarik zincirinde çok kısa zamanlı sorunlar yaşasak da sektöre hakim satınalma bölümü ile planlama konusunda iddialı arkadaşlarımız ile hem kendi üretim hattımız hem de müşterilerimizin hatlarını asla durma tehlikesi ile karşı karşıya bırakmadık.
2020 genel olarak hedeflerimizin üstünde bir yıl oldu. Personel sayımızda ciddi artış olmakla beraber sadece beyaz eşya için 3 milyon adetten fazla modül üretimi yaptık.
Bu büyüme alt yapı, yazılım ile birlikte birçok konuda da yatırım yaptığımız ve geleceğe daha da güvenle bakabileceğimiz bir yılı beraberinde getirdi.
SUBCONTURKEY: 2021 yılı hedefleriniz nelerdir?
Özgür Balcı: Bir çok sektöre çalışmamız sebebi ile hedeflerimizi sektörel bazlı oluşturuyoruz.
Genel olarak değerlendirmek gerekirse 2021 yılı bir önceki yılın toparlanması olacağı yönünde bir görüşe hakimiz. Bu sebeple 2020 yılı dinamiklerimizi güçlü tutmaya ve bu dinamikleri artırmaya yönelik çalışmaları hedefledik.
Yine de bu yıl için beni en çok heyecanlandıran hedefimiz otomotiv sektöründe ilerleyebilmemiz için gerekli sertifika ve üretim teknolojimizi geliştirmek oldu. Ayrıca güç elektroniği ile ilgili çalışmalarımızın hız kazanacağını düşünüyorum.
SUBCONTURKEY: Önümüzdeki dönem için yatırım planlarınız var mı?
Özgür Balcı: Müşterilerimizin isteklerine olan hassasiyetlerimiz, iç dinamiklerimiz ile birleşince çok ciddi bir Ar-Ge yapılanması karşımıza çıktı.
Elektronik ekibimizin yanında mekanik Ar-Ge de gündeme geldi ve bir anda sektörümüz için ciddi sayılabilecek bir Ar-Ge ekibi sayısına ulaştık. Bu sebeple ilerleyen dönemde Ar-Ge merkezi olmak hedefi en önemli hedefimiz.
Üretim kapasitesi, otomasyon ve personelimize dair de hedeflerimize ulaşacağımızı düşünüyorum. Bunu biraz da sektörümüz ve mevcut parametreler gösterecek.
SUBCONTURKEY: Endüstri 4.0 ve dijitalleşme konularında neler yapıyorsunuz? Bu yönde yatırımlarınız var mı?
Özgür Balcı: ERP programımızı buluta 2018’de taşıyabilmiş olmanın gururunu yaşadığımızı ilk olarak belirtmek isterim.
Ayrıca bu yıl Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili olarak yeni bir yazılım yatırımız oldu. Bu sayede kalite sorumlusu arkadaşlarımızın verimliliği artması ile birlikte tüm şirket için entegre ve gerçek zamanlı bir kalite yönetim sistemi ortaya konmuş olacak.
Son iki yıldır otomasyon çalışmalarımız hızlanarak devam ediyor, bu büyük oranda üretim partilerinin büyümesi ve ürünlerin otomasyona uygun hal gelmesi ile mümkün oluyor.
Bu noktada Endüstri 4.0 uygulamalarımızın artması için müşterilerimizin de buna istekli ve hazır olması gerekiyor. Yani bu uygulamaların değeri müşterinizde karşılık buluyorsa artıyor. Aksi takdirde klasik ve eski yöntemler halen geçerliliğini koruyor. Bu yaklaşım da ağrılıklı olarak pasif, değişime direnen ve maliyet bazlı tedarik oluşturan firmaların değişime direnmelerine sebep oluyor. Özetle Endüstri 4.0 çalışmalarının artması hem öncesi hem de sonrası ile birbirine bağlı bir zincir.
Hem tedarikçilerimizi seçerken hem de müşterilerimiz ile çalışma yaparken bu prensibi göz önünde tutuyoruz.
SUBCONTURKEY: Lokasyon olarak üretimin Kastamonu'da bulunması size ne tür avantaj/dezavantajlar sağlıyor? Uzun vadede yurt içi veya yurtdışında başka bir lokasyonda fabrika yatırımı planlıyor musunuz?
Özgür Balcı: Elektronik kart üretimi yapan bir şirketin Kastamonu’da olması ister istemez bir kaç soru olarak karşımıza çıkıyor. Bu noktada en önemli hususun ürünümüzün çok yer kaplamaması ve tedarik sürecinin üretim alanlarına uzak olmasının sorun yaratmayacağı ürün grubu olduğunu düşünüyorum.
Türkiye’nin bir çok yerine en fazla 2 günde kargo ulaşmış oluyor ki zaten gereklilik ise kendi araçlarımız ile de sevkiyat gerçekleştirebiliyoruz.
Sektörümüzün gerekliliği birden fazla noktada olabilmeyi gerektiriyor. Çünkü elektroniğin en güçlü kalesi şüphesiz Uzak Doğu. Gerektiğinde bu lokasyonlardan da tedarik ve üretim süreçlerimizi kontrol edebilir seviyedeyiz.
Yurtiçinde ise orta vadede Manisa’da yatırım gündemimizde. Beyaz eşya üretiminin büyük bölümünün burada olması ve otomotiv sektörünün kalbi, Bursa’ya yakın olması da burayı cazip hale getiren diğer husus.
Son olarak bu konuya eklemem gereken belki de en önemli konu, müşterimiz ile karşılıklı fayda göreceksek gerekli yatırımı yapmaktan çekinmeyen bir yapıya hakimiz. Bizim için nerede olduğumuz değil nasıl bir değer ortaya koyduğumuz daha önemli. Şüphesiz ki yarattığımız değer, gerekli olan diğer tüm konuları kendiliğinden çözüyor diye düşünüyorum.
SUBCONTURKEY: Eklemek istedikleriniz var mı?
Özgür Balcı: SUBCONTURKEY yayın grubunuza bu röportajı gerçekleştirdiği için teşekkürlerimi sunuyorum. Herkese sağlıklı, başarılı ve huzur dolu iyi çalışmalar dilerim.