Üretim artışı, yeni pazarları da beraberinde getirecektir.
“Türkiye’nin kauçuk üretiminde önde gelen isimlerinden RAPRO, 2013 yılı Şubat ayında yeni fabrikalarını İzmir Kemalpaşa’da açtı.
18.000 m2 açık alanda üretime başlayan fabrikadaki üretim artışıyla mevcut pazarları genişletmeyi, yeni pazarlara açılmayı hedeflediklerini söyleyen RAPRO CEO’su Patrizio Ragusin, ürün çeşidini arttırmayı, yeni ülke pazarlarına girmeyi ve sektöründe kendi markasıyla küresel bir oyuncu olmak istediklerini belirtti.”
Rapro'dan kısaca bahseder misiniz?
Patrizio Ragusin: 2003 senesinde kurulmuş olan firmamız, kısa zamanda kaliteli ürün ve hizmet anlayışı sayesinde sektöründe önemli bir konuma ulaşmıştır. Süre kısa olmasına rağmen, kurucumuz Bay Gian Giacomo Ragusin’in Türkiye’nin ilk kauçuk imalatçılarından biri olması ve onun 45 senelik tecrübesinde başarılarımızın çok büyük rolü vardır.
Firmamız %99 Otomotiv sektörüne hizmet vermektedir.
Ürün Çeşidimiz: Kauçuk Hortumlar, Kauçuk ve Kauçuk Metal Baskı Parçaları, Körükler ve Plastik Parçalardan oluşmaktadır.
Otomotiv sektöründe %40’lık bölümü OEM ve %60’lık kısmını da Aftermarket müşterilerimiz oluşturmaktadır. Toplam ciromuzun %77’si ihracattır.
Yeni açılan fabrikanızla ilgili bilgi verir misiniz?
Patrizio Ragusin: Yeni Fabrikamız İzmir Kemalpaşa bölgesinde Ankara Asfaltı üzerinde hizmete açılmıştır. %100 faaliyete geçmesi 2013 Ocak ayında olmuştur. Toplam açık alan 18.000 m2 olup kapalı alan 10.000 m2’dir.
Fabrikanız üretim kapasitesi ne kadardır? Pazardaki varolan talebi karşılayacak düzeyde mi?
Patrizio Ragusin: Yeni yatırımlarla birlikte artan üretim kapasitemiz, yıllık 1.000 ton kauçuk hamur işleme kapasitesine sahiptir ve gelişen pazar taleplerini de karşılayacak düzeydedir. Fakat şunu belirtmek isterim ki Türkiye’deki yedek parça pazarı ülkemizdeki araç sayısı
ile mukayese edildiğinde gerçeği yansıtmamaktadır. 80 milyon nüfuslu bir ülkede ortalama 17 milyon aracın bulunması da bunun gerçek bir göstergesidir. Türkiye otomotiv yedek parça pazarı açısından tüm dünyadaki imalatçılar için çok büyük bir potansiyeldir ve tüm imalatçıların kapasitelerini bu doğrultuda mutlaka arttırmaları gerektiğine inanıyorum.
Açılan fabrikanızdaki üretimle, yeni pazarlara açılmayı düşünüyor musunuz?
Patrizio Ragusin: Kesinlikle düşünüyoruz. Zaten amacımız yeni potansiyel müşterilere kapasite açabilmek olduğu için yeni yerimize geçtik. Mevcut durumda çalıştığımız ve satışımızı minimum %50 olarak arttırmayı düşündüğümüz pazar Amerika’dır. Ondan sonraki en büyük hedefimiz Rusya pazarıdır. 2015 senesine kadar Rusya’da kendimize ait bir depo kurmayı hedefliyoruz. 3. hedefimiz ise Güney Amerika ülkeleridir. Bu ülkelerin araç parkı Türkiye ile benzer olduğundan dolayı, iyi bir giriş yapabileceğimizi düşünüyoruz.
Firmanızla ilgili son olarak söylemek istedikleriniz nelerdir?
Patrizio Ragusin: Herkesin bileceği gibi yeni bir yere geçmek beraberinde birçok yeni yatırım ve mevcut masrafların artmasını getirir. Bu masrafları kapatabilmenin en doğru yolu üretimde kaliteden ödün vermeden maliyet düşürme çalışmaları yapmak ve satışı arttırmaktır. Çalışmalarına başlamış olduğumuz ve 2014 Şubat ayında almayı planladığımı
TS 16949 Sertifikasının çalışmaları sayesinde bunu çok iyi bir şekilde kavramış olduk.
Harcadığımız işçiliğin ve üretimin hiçbir bölümünün boşa gitmemesini sağlıyoruz, insan faktörüne önemli yatırımlar yapmaya başladık ve kalitesizlik maliyetlerimizi düşürebilmek açısından en büyük yatırımlarımızı Ar-Ge ve Laboratuvar bölümlerine yaptık.
Hedefimiz, OEM veya Aftermarket müşterilerimize kalite faktörünü birbirinden ayırt etmeksizin ürün portföyümüzü sürekli geliştirerek, ihracat pazarlarımıza yeni ülkeler katmak, sektörde kârlı ve öncü bir firma olabilmektir.
%60’lık aftermarket müşterilerimizin arasında dünyaca ünlü private label firmalarının hemen hemen hepsi bulunmaktadır. Bu firmalara fason imalat yapmaktayız. Bunun yanı sıra bugün RAPRO markası ile 26 ülkeye, toplamda da 42 ülkeye ihracat yapıyoruz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
18.04.2013