Üsküdar-Çekmeköy Metrosunda Vagon İmalatı Başlıyor
20 km uzunluğundaki Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı’nda vagon alımı ihalesini kazanan Japon firması olan Mitsubishi’ye sözleşme daveti gönderildi. Böylece ülkemizde ilk defa Japonya’da üretilen metro araçları kullanılmış olacaktır. Toplam 126 adet vagondan (6x21 set) oluşan işi 119.028.000 EUR ile kazanan firma, otomatik sürüş sistemine sahip metro araçları üretecek. İhale tutarlarına göre; 1 adet vagonun maliyeti 944.444.444 EUR olmaktadır.
*Hyundai Rotem (G. Kore) : 136.000.000 EUR
*Siemens (Almanya) : 168.000.000 EUR
*Alstom (Fransa) : 172.000.000 EUR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yayınladığı metro tanıtım videosunda araçların sürücü kabininin olmayacağı vurgulanmaktadır. Böylece yolcular ön ve arka camdan tüneli izleyebileceklerdir. İhale şartnamesindeki bilgilere göre, teslim takvimi şöyle işleyecektir:
126 adet vagondan oluşan sipariş diziler halinde teslim edilecektir. 1 dizi 4 veya 6 adet vagondan oluşmaktadır. Tüm dizilerin tamamının teslimatı 960 (dokuz yüz altmış) takvim gününde (32 ay: 2 yıl 8 ay) tamamlanacaktır. Vagonların teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 32. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 90 (doksan) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 22. ayda 1 dizi (6 araç), ve sonrasında her ay 2 dizilik paketler halinde teslim edilecek şekilde yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin imzalanmasına müteakip 180 (yüz seksen) takvim günü içinde idare onayına sunacaktır. Buna göre, bu ay içinde sözleşme imzalanması ile birlikte Haziran ayından itibaren imalat süreci resmen başlayacaktır.
İlk trenin 22. ayda teslim edilmesi şartı göz önünde bulundurulduğunda, 2016 yılı Nisan ayından itibaren ilk diziye ait vagonların (4 veya 6 vagon) gelmeye başlaması beklenmektedir. Son teslimat ise 2 yıl 8 ay sonra yani Şubat 2017’de yapılacaktır. Tüm bu süreçler işlerin normal seyrinde devam etmesi halinde yaşanacak olup, ertelemeler olabilecektir. Bu durumda İBB tarafından 2 yıl önce gerçekleştirilen temel atma töreninde, 38 ayda yani Mayıs 2015’te bitirileceği ilan edilen metro hattının en erken 2016’da bitirileceği sonucu çıkmaktadır. Zaten 38 aylık hedef, tünel kazıları ile ilgili bir hedef olup hattın işletmeye açılabilmesi için gerekli olan elektromekanik işler 38 aydan sonra yapılacaktır. Toplam 45 km’yi bulan tünelin kazılacağı metroda şu anda 20 km civarında kazı yapılmıştır.
Üsküdar-Çekmeköy Metro İnşaatı
Bütçe Bilgileri
Toplam Proje Tutarı: 1.691.785.000 TL
2012 yılı sonu kümülatif toplam: 18.975.000 TL
2013 Yılında yapılan işin tutarı: 237.155.000 TL
2013 sonu kümülatif toplam: 256.130.000
2013 sonu finansal gerçekleşme oranı: % 15.1
2014 bütçesi: 267.000.000 TL
2014 sonu kümülatif tutar hedefi: 523.130.000 TL
2014 sonu finansal gerçekleşme oranı hedefi: % 30.9
2015 ve sonrasına kalan iş yükü tutarı: 1.168.655.000 TL
2015 ve sonrasına kalan iş yükü oranı: % 59.1
Metro Hattı’nın İstasyonları:
1-Üsküdar (Marmaray ile entegrasyon)
2-Fıstıkağacı
3-Bağlarbaşı
4-Altunizade (Metrobüs ile entegrasyon)
5-Kısıklı
6-Bulgurlu
7-Ümraniye (Santral Mevkii)
8-Çarşı
9-Yamanevler (Sondurak Mevkii)
10-Çakmak
11-Ihlamurkuyu,
12-Altınşehir,
13-İmam Hatip Lisesi,
14-Dudullu (Bostancı-Dudullu Metrosu ile entegrasyon)
15-Necip Fazıl
16-Çekmeköy
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
03.06.2014