Wagner Kablo, Üretiminin %95’ini İhraç Ediyor
1992 yılında Antalya Serbest Bölgesinde Alman - Türk ortaklığı olarak kurulan ve zaman içerisinde Türk şirketi haline dönüşen Wagner Kablo, üretiminin %95’den fazlası 20’den fazla ülkeye ihraç ediyor.
Wagner Kablo Genel Müdürü Levent Hilmi Ünsal, 2013 yılında %10’luk bir satış artış yakaladıklarını belirterek şu bilgileri verdi.
Wagner Kablo’nun kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Levent Hilmi Ünsal: Wagner Kablo, 1992 yılında Antalya Serbest Bölgesinde Alman – Türk ortaklığı olarak kurulmuş bir şirkettir. Zaman içerisinde Türk Şirketi haline dönüşmüş olan şirketin esas faaliyeti otomotiv sektörüne yönelik kablo grupları üretimidir.
Otomotiv ve beyaz eşya sektörleri için ürettiğiniz kablo çeşitleri hakkında bilgi verir misiniz?
Levent Hilmi Ünsal: Wagner Kablo, kablo üreticisi olmaktan ziyade kablo gruplaması yapan bir firmadır. Kullanılan kablolar çoğunlukla tek damar ve düşük kesitli (1 mm2 ve altı) kablolardır. Otomotiv ve beyaz eşya sektörünün speklerine uygun ve çoğunlukla PVC izolasyonlu kablolar kullanılmakla beraber ısı derecelerine bağlı olarak diğer tür kablolarda kullanıyoruz.
Üretiminizin ne kadarını ihraç etmektesiniz? İhracat yaptığınız ülkeler hangileridir?
Levent Hilmi Ünsal: Üretimimizin %95’den fazlası 20’den fazla ülkeye ihraç edilmektedir. İhracatın %80’i başta Almanya olmak üzere Avrupa’ya, %12 Uzakdoğu’ya ve geri kalan kısmı da dünyanın diğer bölgelerine gönderilmektedir.
2013 yılı Wagner Kablo için nasıl geçti? Bir önceki yıla oranla kıyaslar mısınız?
Levent Hilmi Ünsal: 2013 yılının ilk yarısına sakin bir tempoda girdik ve beklenti olarak bir önceki yılın altındaki bir seyirle devam etti. Ancak ikinci yarısında hareketlenme oldu ve genel olarak 2012’nin %10’un üzerinde bir satış hacmiyle yılı kapadık.
2014 yılından beklentileriniz nelerdir? 2014 yılı sonunda üretiminizde ve cironuzda nasıl bir artış hedefliyorsunuz?
Levent Hilmi Ünsal: 2014 yılı 2013’ün tam tersi hızlı bir tempoda girdi. Özellikle Avrupa’da ekonomilerin iyileşmesi, Uzakdoğu’da talebin iyi olması beklentiyi olumlu etkiledi. Öte yandan ülkemizin iç koşullarındaki dalgalanmalar ve özellikle kur konusundaki belirsizlikler olumsuz bir durum sergiliyor.
Wagner Kablo olarak önümüzdeki dönem hedefleriniz arasında neler var? Yeni yatırımlarınız olacak mı?
Levent Hilmi Ünsal: Önümüzdeki dönemde esas işimize odaklı olarak çalışmalarımıza devam edeceğiz. Ancak daha yüksek teknoloji gerektiren ve sadece kablo donanımı değil onunla birlikte entegre parçalar (Plastik enjeksiyon, PCB vs..) ihtiva eden ürünlere yöneleceğiz. 2007 yılından beri Yalın Şirket olma yönünde bir stratejimiz var ve bu konuda iyi noktalara geldik. Bunu daha ileri noktalara taşıyacağız. Orta vade de ise Ar-Ge ile ilgili faaliyetlerimizi artıracağız.
Eklemek istedikleriniz varsa onları da öğrenebilir miyiz?
Levent Hilmi Ünsal: 2023 yılında dünyada ilk 10 ülke arasına girmeyi hedefleyen Türk Ekonomisinin mutlak suretle katma değeri yüksek teknolojik ürünlerle ilgili sektörlere ağırlık vermesi gerekiyor. Otomotiv ana ve yan sanayi bunların başında geliyor. Bu bakımdan sektör fuarlarının çok önemli olduğuna inanıyoruz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
25.03.2014