Whirlpool: Türkiye, Bölgedeki Üssümüz Olacak
Beyaz eşyada 100 yılı aşkın tecrübesiyle dünyanın en büyük büyüklerinden olan Whirlpool, Indesit Company birleşmesiyle Avrupa’da da 1 numaraya yükseldi. Bu birleşme sonucunda, Avrupa’nın 5 ülkesinde; İngiltere, İtalya, Fransa, Polonya ve Rusya’da pazar liderliğini elde eden Whirlpool, yeni stratejisini Berlin’deki teknoloji fuarında açıkladı. Whirlpool’un Ortadoğu ve Afrika pazarının üssü Türkiye olacak.
Whirlpool bu yıl ilk kez IFA’ya (Internationale Funkausstellung Berlin) katıldı. Berlin’deki fuarda ürünlerini sergileyen şirket; Whirlpool, KitchenAid, Baucknecht, Hotpoint ve Indesit markalarıyla 3 bin metrekarelik alanda görsel bir show yaptı.
Fuarda, Whirlpool’u anlatan EMEA Başkanı ve Whirlpool Corporation Başkan Yardımcısı Esther Berrozpe Galindo, “Avrupa pazarında büyük önem taşıyan IFA’ya hem Whirlpool hem de Indesit olarak katılarak, bütün markalarımızı tek bir çatı altında tanıtmayı hedefledik. Bu fuar, Whirlpool olarak beyaz eşyada sahip olduğumuz güçlü bilgi birikimini ve inovasyon yeteneğimizi gösterme fırsatı oldu. Ayrıca tüketicilerin geniş bir yelpazeye yayılan ihtiyaçlarına verdiğimiz etkili cevapları paylaşma imkânı bulduk. Whirlpool ve Indesit’in birleşmesi sonucu ortaya çıkan uzun vadeli büyüme ve değer yaratma hedeflerimiz bizleri heyecanlandırıyor, motivasyonumuzu artırıyor. Bu birleşme sonucu ortaya çıkan marka çeşitliliğimizle daha güçlü ve daha etkili bir şirket olacağız” dedi.
Türkiye’den gitmiyoruz, yerimizi pekiştiriyoruz
Medyada yer alan iddiaların aksine Whirlpool’un Türkiye planında değişiklik olmadığını belirten Galindo, “Türkiye bizim için dinamik bir pazar. Türkiye’yi, bölgedeki ayak izimizi pekiştirmek için üs olarak görüyoruz” ifadesini kullandı.
Türkiye’nin hem üretimde hem satışta Whirlpool için kilit bir ülke olduğunu söyleyen Galindo, “İran artık önemli bir Pazar. Bizim de hedefimizde. Türkiye’nin Ortadoğu ve Afrika pazarında öneminin farkındayız. Türkiye büyüyen bir piyasa ve jeostratejik önemi var. Hem üreteceğiz hem de ürün satacağız. Gelecek yıldan itibaren yeni ürünlerle girmek istiyoruz” dedi.
WHIRLPOOL fuarda ‘24 saat- Hayatın Döngüsü’ sloganı ile ürünlerini tanıttı. Blife adını verdiği akıllı ev sistemlerinin yanı sıra yeni ürünleri arasında yer alan ‘deterjanı kendi ayarlayan çamaşır makinesi’ de ilgi topladı. İki ayrı soğutma sistemi bulunan buzdolabı, yüzde 25 daha geniş hacme sahip aynı zamanda plastikleri de yıkayan bulaşık makinesi Whirlpool’un pazardaki yeni iddialı ürünlerinden olacak.
Whirlpool Europe, Middle East &Africa (EMEA) Hakkında:
Whirlpool EMEA 26,000 çalışanıyla, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan 30’dan fazla ülkedeki satış ağıyla ve 9 ülkede bulunan üretimiyle Whirlpool Corporation’ın bir parçasıdır. Whirlpool Corporation, 2014 yılında elde ettiği 20 milyar dolarlık cirosu, 100,000 çalışanı ve toplam 70 üretim ve ar-ge merkeziyle dünyanın bir numaralı beyaz eşya üreticisidir. Şirket Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint ve diğer başlıca markalaryla 170’ten fazla ülkede tüketiciyle buluşuyor. Whirlpool Corporation’ın Avrupa Operasyon Merkezi İtalya, Comerio (VA)’da yer alıyor. Daha detaylı bilgi için WhirlpoolCorp.com’dan yararlanabilirsiniz.
Indesit Company Hakkında:
Indesit Company, Avrupa’nın önde gelen solo, ankastre ev aletleri (çamaşır makinesi, kurutma makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı, derin dondurucu, ocak, fırın ve davlumbaz)klima ve küçük ev aletleri üreticilerinden biridir. İtalya, İngiltere ve Rusya gibi büyük pazarlarda lider konumundadır. 1975 yılında kurulan Indesit Company, 2013 yılında “2,7 milyar Avro” satış rakamına ulaştı. Indesit Company İtalya, Polonya, İngiltere, Rusya ve Türkiye’deki 8 sanayi bölgesinde 16 binin üzerinde çalışanıyla hizmet veriyor. Grubun ana markalarını Indesit, Hotpoint ve Scholtes oluşturuyor.
Haberin Kaynağı : MPR İletişim Danışmanlığı
08.09.2015