Yalın Ürün Geliştirme ile Tasarım ve Proje Devreye Alma Süreçlerinde Sekiz Ana İsraf Nasıl Önlenir?
Progim Yalın Dönüşüm ve Yazılım Genel Müdürü Engin Eroğlu: Yalın Ürün Geliştirme ile Tasarım ve Proje Devreye Alma Süreçlerinde Sekiz Ana İsraf Nasıl Önlenir?
Yalın Ürün Geliştirme ile Tasarım ve Proje Devreye Alma Süreçlerinde Sekiz Ana İsraf Nasıl Önlenir?
2. BÖLÜM
Yalın ürün geliştirmede sekiz israfı önlemek için uygulanabilecek metodoloji
Yazı dizimizin 1. bölümünde sizlere ürün geliştirme ve proje devreye alma süreçlerinizde yaşayabileceğiniz sekiz ana israfın neler olduğunu açıklamıştık. Eğer ilk bölümü okumadıysanız, yazımızın 1. bölümünü de okumanızı öneririz.
Link adresi: https://www.subconturkey.com.tr/yalin-urun-gelistirme-ile-tasarim-ve-proje-devreye-alma-sureclerinde-sekiz-ana-israf-nasil-onlenir/
Bu bölümde yalın ürün geliştirme ve proje devreye alma konularındaki israfların nasıl minimize edilebileceğinin metodolojisi anlatılacaktır. Genelde pek çok şirkette ürün geliştirme sürecinin (veya proje devreye alma sürecinin) “İş Akış Şeması” yazılı olarak pek bulunmamaktadır. Nihai ve verimli bir “yalın ürün geliştirme süreci”ne ulaşmak için öncelikle “Proses Haritalama Çalıştayı” yaparak mevcut durumda yaşanan süreci ortaya çıkarmak gereklidir.
Aşağıdaki fotoğrafta proje bazlı çalışan bir firmanın “Proje devreye alma sürecinin” mevcut durum proses haritası çalışması görülmektedir. Bu çalıştayın hızlı ve doğru yapılabilmesi için süreçte payı olan tüm bölümlerin yetkin birer çalışanının ekipte olması ve düzenli katılımı önemlidir.
Proses haritalama çalıştayı 5 ana adımdan oluşur.
1.Mevcut süreç haritası çıkartılır. Tüm ekip üyeleri mevcut süreçteki kendi iş adımlarını aktarır, özgürce fikirlerini paylaşır. Sarı renkli notların her biri süreç adımıdır.
2.Her bölüm kendi içinde ve bölümler arasında yaşanan sıkıntıları-kopuklukları paylaşır. Kırmızı alınan notlar problemli noktalardır. Bu notların hepsi bir şekilde 8 israfa neden olan problemlerdir ve yok edilmelidir.
3.Herkes kırmızı ile yazılan problemlere çözümler üretir. Yeşil renkle çözümler yazılır.
4.Çözüm önerileri uygulanır.
5.Yeni durum süreç haritasının “İş Akış Şeması” çıkartılır ve üst yönetimin tebrik ve teşekkürleri ile ekip kutlanır.
Yalın Ürün Geliştirme faaliyetleri öncesinde Proje startından, üretim başlangıcına kadar geçen süre, yani Proje devreye alma süresi örnek çalışmada 46 gündü. Mevcut durum haritası çıkartılıp, 60 süreç adımında görülen 28 problemli noktanın 26’sının yaklaşık 5 aylık yoğun bir çalışma ile çözülmesiyle proje devreye alma süresi 29 gün seviyelerine düşürüldü. Böylece yaklaşık %36 kısalma sağlandı.
Sonrasında yeni durum “İş Akış şeması” aşağıdaki gibi çizilir (örnek kesit olarak verilmiştir) ve tüm ilgililerle paylaşılır.
Progim Yalın Dönüşüm ve Yazılım
Genel Müdür Engin Eroğlu