Yeni Bosch iBooster Sistemi
Akıllı kontrol sistemi, frenleme gücünü ve sürücü güvenliğini arttırıyor.
- Hibrit ve elektrikli taşıtlarda neredeyse tüm fren enerjisini geri kazanarak aracın mümkün olan en uzun mesafeyi kat etmesini sağlıyor
- Frenleme basıncını üç kat daha hızlı oluşturarak bağımsız otonom acil durum frenlemesinde fren mesafesini kısaltıyor
- Eski sistemlerden üç kat daha hızlı şekilde, tam frenleme basıncı
Bosch, sürücü frenleme işlemini başlattığında duruma bağlı destek sağlayan bir elektromekanik fren güçlendirici olan iBooster sistemini geliştirdi. Bosch Şasi Sistemleri Kontrol Bölümü Başkanı Gerhard Steiger. “iBooster hibrit ve elektrikli taşıtları daha da etkin hale getirirken fren mesafelerini de kısaltarak güvenliği daha da geliştiriyor” dedi. iBooster, Bosch’un her türlü taşıt konfigürasyonu için uygun bir fren sistemini bir araya getirebilmesini sağlayan modüler bileşen yelpazesini tamamlıyor. Seri üretimdeki üç model için bu inovasyonun üretimine 2013 yılında başlanacak. Orta vadede, iBooster birçok taşıttaki geleneksel fren güçlendiricilerin yerini alacak. Son yıllarda, otomobil fren sistemleri hiç olmadığı kadar güçlü hale geliyor. Özellikle ABS ve ESP sistemleri, güvenliği ciddi ölçüde arttırmasının ardından, aynı dönemde, fren gücünün artırılmasında benimsenen standart vakum bazlı yaklaşım ise neredeyse aynı kaldı. Bugüne kadar, fren enerjisinin geri kazanımının kapsamı kısıtlı kalırken, sürücünün pedal gücü ise sadece önceden belirlenmiş tek bir ölçüde artırılabiliyordu.
Seyahat mesafesini artırmak için daha yüksek enerji geri kazanımı
Hibrit ve elektrikli taşıtların, daha fazla seyahat mesafesi ve yakıt verimliliğine ulaşabilmek için fren sırasında mümkün olduğunca çok elektrikli tahrik enerjisini geri kazanması gerekir. İdeal durum, otomobilin sadece elektrik motorunun kinetik enerjiyi elektriğe dönüştürmesinden ötürü yavaşlatılmasıdır. Bu sistem, değerli enerjinin fren yoluyla kaybedilmesinin de önüne geçer. Bosch iBooster, sadece elektrik motoru kullanılarak 0,3 g’ye varan yavaşlama oranlarının elde edilmesini sağlayıp tipik frenleme operasyonlarında kaydedilen enerjinin neredeyse tamamını geri kazanıyor. Bu sayede, günlük trafikteki tüm genel fren manevralarını enerjiye çevirebiliyor. Frene daha güçlü şekilde basılması halinde ise, iBooster fren merkez silindirini kullanarak ihtiyaç duyulan ek fren basıncını geleneksel yoldan üretiyor. Pedal kesinlikle normal bir his verdiğinden, sürücü motor ile frenlerin birbiriyle ahenkli etkileşiminin farkına dahi varmıyor.
Bosch, istendiğinde duruma bağlı destek için iki aşamalı dişli birimi üzerinden fren güçlendirmenin derecesini kontrol etmek amacıyla iBooster’a bir de motor entegre etti. Bu sistem, günümüzde doğrudan içten yanmalı motor veya bir vakum pompası yardımıyla vakum yaratılmasını içeren maliyetli ve devamlı işlemi de ortadan kaldırıyor. Böylece sadece başlı başına yakıt tasarrufu yapmakla kalmıyor, aynı zamanda dur-kalk veya boş viteste ilerleme gibi zamanlar boyunca motoru durdurarak yakıt tasarrufu sağlayan fonksiyonların daha kapsamlı şekilde kullanılmasına da imkan veriyor.
Daha fazla güvenlik ve daha fazla konfor
Elektromekanik konseptin sunduğu avantajlar bunun da ötesine geçiyor. Önceden uyaran acil frenleme sisteminin tehlikeli bir durum tespit etmesi halinde, iBooster sadece 120 milisaniye içinde, yani eski sistemlerden üç kat daha hızlı şekilde, tam frenleme basıncı oluşturuyor. Dolayısıyla, acil durumlarda iBooster sistemi, taşıtı geleneksel bir fren sistemi kullanan bir sürücüden daha hızlı durdurabiliyor. iBooster, aynı zamanda ACC’nin taşıtı yavaşça durdurma görevini de üstlenerek bunu rahat ve gürültüsüz şekilde gerçekleştiriyor. Ortam sesleri içlerinde çok daha fazla dikkat çektiği için bu, sessiz elektrikli taşıtlar için özellikle cazip bir seçenek.
Karakteristik fren performans ivmelerini belirleme becerisi geliştiricilere pedalın verdiği hissi tayin etme ve müşterinin markaya özel arzularına uyarlama özgürlüğünü de veriyor.
Otomotiv Teknolojisi, Bosch Grubu’nun önde gelen iş kollarından biridir. Bu işkolu 2012 mali yılında 31,1 milyar Avro satış gerçekleştirdi ve tüm grup satışının %59’unu oluşturmaktadır. Dünya çapında yedi alanda 177.000’den fazla iştiraki bulunan Otomotiv Teknolojisi’nin çalışmaları; içten yanmalı motorlar, motor çevre birimleri, alternatif sürücü kavramları, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, yardım ve konfor fonksiyonları, araç bilgi ve iletişim için enjeksiyon teknolojisi hizmetleri ve otomotiv yedek parça üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bosch Otomotiv Teknolojisi, bugüne kadar Elektronik Motor Yönetimi, ESP® anti-patinaj sistemi ve common-rail dizel teknolojisi gibi birçok yeniliği hayata geçirmiştir.
Bosch Grubu; Robert Bosch GmbH’ı, 350’den fazla alt kuruluşunu ve 50’den fazla ülkede bulunan yerel şirketleri içermektedir. Satış ve hizmet alanlarındaki iş ortakları buna dâhil edildiğinde Bosch, yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Dünya çapındaki bu gelişim, üretim ve satış ağı büyümeye yönelik temeli oluşturmaktadır. 2012 yılı finansal verilerine göre, yaklaşık 306.000’dan fazla çalışanla 52,5 milyar avro ciro gerçekleştirilmiştir. Araştırma ve geliştirme faaliyetleri için 2012 yılında yaklaşık 4,8 milyar avro harcanmış olup, dünya çapında yaklaşık 4.800 adet patent için başvuruda bulunulmuştur. Tüm ürün ve hizmetleri göz önüne alındığında, Bosch, yenilikçi ve faydalı çözümleri sayesinde yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmaktadır.www.bosch.com.tr
Haberin Kaynağı : Caretta İletişim
04.10.2013