Yılda 2 Milyon Sandviç
Bilimsel araştırmalar kanıtlamıştır ki dünyada insanlar yemek yemeğe gittikçe daha az vakit ayırıyorlar.
Kadınların çalışma hayatına daha çok atılıyor olması, çalışan insan sayısının artıyor olması ve kendilerine ayıracakları zamanın kısıtlanıyor olması da bu vakti etkileyen etmenlerden. Bütün bu sebeplerle fast-food sektörü bir patlama yaşamıştır ve gittikçe yükselen bir gelişme göstermektedir. Bu yükselişte kaliteli ve sağlıklı ürünlerini uygun fiyata tüketici ile buluşturan firmalar ön plana çıkmakta ve tercih edilmektedir.
Avrupa ve Amerika’da fast-food sektörünün, yarı pişmiş hazır mamuller üzerine yoğunlaşmış olması, sık sık gıda bilimciler tarafından kritik edilmektedir. Türkiye’de de bu yarı pişmiş hazır mamuller tüketicilere sunulmuş ve belli bir kesim tarafından ilgi görmüştür. Ancak bu tarz bir tüketimin başta obezite olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkardığı tartışmasız bir gerçektir. Yemek yeme alışkanlığı yüzünden sağlığını kaybetmek istemeyenler, bu sağlıksız ürünleri reddetmekte ve açlığını gidermek için farklı seçeneklere başvurmaktadır. Özellikle çalışan kesimin zaman tasarrufundan dolayı tercih ettiği fast-food tarzında hazır ve dondurulmuş gıdalar yerini artık günlük olarak taze hazırlanan sandviçlere bırakmaktadır.
Türkiye’ye Sandviçi Sevdirdi
1968 tarihinde kurulmuş olan Duran Sandwiches sektörün dinamiklerini iyi tahlil etmiş ve sağlıklı hazırlanmış fast-food ürünlerinin kan kaybetmeyeceğini öngörmüştür. Büyük sofralarda birçok çeşitle uzun sürede yemek yemeyi seven Türk insanına fast- food tarzı yemeği sevdirmenin zor olacağını bilen Duran Sandviches, bu konuda da özel hassasiyet göstermiştir. 1991 yılında Türkiye’ye girdiğinde özellikle çalışan ve yemek yemek için sınırlı süreye sahip kesimin artmakta olduğunun bilincindedir. Bu bilinçle sağlıklı atıştırmalıkların değerini birleştiren Duran, ülkemizde de anlayışına sadık kalmış ve günlük olarak taze hazırlanmış mamullerini en sağlıklı koşullarda tüketime sunmuştur. Fast-food anlayışına kazandırdığı bu yenilik ile Türk insanına sandviçi sevdiren Duran Sandwiches, yılda ortalama 2 milyonluk sandviç satış rakamıyla başarısını kanıtlamaktadır.
Haberin Kaynağı : Avantgarde Management Communication Consultant
05.06.2013