Yolculuğun Geleceğini Tasarlayan Brisa, 2015’de 110 Milyon USD Yatırım Hedefliyor
Türkiye lastik pazarının lideri Brisa’nın 16 Nisan Perşembe günü Feriye Lokantası’nda düzenlediği “Yıllık Değerlendirme Toplantısı”nda basın mensuplarına seslenen Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, lastik sektöründe değişen trendlerden sürdürülebilirlik faaliyetlerine kadar geniş bir yelpazede görüşlerini paylaştı.
Şirketin 2014 finansal sonuçlarını da açıklayan Bayman, Brisa’nın bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü başarıyla sürdürdüğünü dile getirdi.
Türkiye lastik pazarı lideri Brisa’nın “Yıllık Değerlendirme Toplantısı”, 16 Nisan Perşembe günü, Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman’ın ev sahipliğinde Feriye Lokantası’nda düzenlendi. Hakan Bayman, toplantı kapsamında basın mensuplarına yaptığı sunumda; dünya lastik pazarı, Avrupa yenileme lastik pazarı, Türkiye lastik pazarı, Brisa’nın 2014 finansal sonuçları, 2015 hedefleri, yatırımları ve hizmetleri, ulaşım trendleri ve sürdürülebilirlik gibi konularla ilgili bilgi paylaşımında bulundu.
Aksaray fabrikasıyla birlikte Brisa’nın üretim kapasitesi %30 artacak
Brisa’nın ‘yolculuğunuzun geleceğini tasarlıyoruz’ vizyonuyla bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü başarıyla sürdürdüğünü ifade eden Bayman, bu doğrultuda kendilerini bir lastik üreticisinden çok, bir değer sağlayıcı olarak konumladıklarına dikkat çekti. Değer sağlayıcı olmanın, işe 360 derece bakış açısıyla yaklaşmayı gerektirdiğini belirten Bayman, Brisa çatısı altında sadece müşteriye özel çözümler sunmakla yetinmediklerini; aynı zamanda bu çözümlerin kolay erişilebilir olmasına ve sürdürülebilirliğe katkı sağlamasına da özen gösterdiklerini dile getirdi. Öte yandan Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’nde 2018 yılında faaliyete girecek ikinci fabrikanın da kendilerini son derece heyecanlandırdığını belirten Bayman, “300 milyon USD’lik bir başlangıç yatırımıyla hayata geçirilen Aksaray fabrikası projemiz, İzmit’teki kapasiteye ek olarak, binek ve hafif ticari segmentinde yıllık 4.2 milyon adet üretim kapasitesi sağlayacak. Toplam üretimim kapasitemiz ise %30 oranında artmış olacak” dedi.
Brisa karbon salımını son 10 yılda %26 azalttı
Basın toplantısında sürdürülebilirliğe geniş yer veren Hakan Bayman, sürdürülebilirliği ekonomik, toplumsal ve çevresel boyutlarıyla ele aldıklarını ve kurumsal kimliklerinin ayrılmaz bir parçası olarak gördüklerini vurgulayarak, bu anlayışla üretim süreçlerinde gözle görülür iyileşmeler sağladıklarını ifade etti. Bayman, “Karbon salımını son 10 yılda %26 azaltırken; enerji tasarrufumuzu ise 2008’e kıyasla 12 kat arttırdık. Yine 2008’e göre kuyu suyu tüketimini %53 azalttık. 2010 yılına kıyasla, evsel atıklarımız %36 azaldı. Çevreci ürün ve hizmetlerimizle de sektöre öncülük etmeyi sürdürüyoruz. Binek lastiklerimizin %28’i Ecopia & Greenways markalı çevre dostu lastiklerden oluşuyor. Lastik kaplama markamız Bandag ile de geçtiğimiz yıl içerisinde yaklaşık 130.000 ticari lastik kaplayarak atıkların azaltmasını sağladık” dedi.
Bayman: “Brisa olarak, Solar Impulse gibi tüm dünyada ses getiren böylesine büyük ve anlamlı bir sürdürülebilirlik projesine Türkiye’den sponsor olan tek marka olmanın gururunu yaşıyoruz”Brisa çatısı altında yürüttükleri sürdürülebilirlik faaliyetlerinin yanı sıra, bu alanda global arenada atılan adımları da yakından takip ettiklerini dile getiren Bayman, tek damla yakıt kullanmadan, sadece güneş enerjisi ile dünya turu atmak üzere yola çıkan Solar Impulse uçağına da bu vizyonla sponsor olduklarını belirtti. “Yolculuğun geleceğini tasarlama vizyonumuz ışığında, Solar Impulse gibi tüm dünyada ses getiren bir sürdürülebilirlik ve inovasyon projesine Türkiye’den sponsor olan tek marka olmanın gururunu yaşıyoruz” diyen Bayman, Solar Impulse’ın, yenilenebilir enerji kaynaklarının ve temiz teknolojinin gücünü kitlelere göstermesi açısından büyük önem taşıdığının altını çizdi.
Sosyal medyada en başarılı içeriği paylaşanların ismi Solar Impulse ile dünyayı dolaşacak!
Solar Impulse’ın yolculuğunun Türkiye'den de izlenmesi için sosyal medya üzerinde etkin bir çalışma yürüten Brisa, yeni kampanyasıyla yenilenebilir enerji kaynaklarının önemiyle ilgili farkındalık yaratmayı hedefliyor. Kampanya kapsamında 20 Nisan'dan itibaren #gunesledevrialem etiketi ile Instagram, Facebook, Twitter ve Periscope üzerinden yenilenebilir enerji ve yolculuğun geleceği temalarında en güzel içeriği paylaşan kullanıcılar isimlerini Solar Impulse’ın kanadı üzerindeki güneş hücrelerine yazdırılacak. Her hafta, jürinin belirleyeceği bir kişi bu tarihi uçuşun bir parçası olma şansını yakalayacak.
Brisa’dan 2015’de 110 milyon dolar yatırım hedefi
2014 yılında 2013’e oranla satış gelirlerini yüzde 14, net karını ise yüzde 29 arttıran Brisa’nın toplam satış gelirleri 1693 milyon TL; net karı ise 186 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin ihracat gelirleri de 2014 yılında yüzde 24’lük bir artış göstererek 347 milyon TL’den 430 milyon TL’ye yükseldi. Brisa, 2015 yılı sonu itibarıyla yüzde 8-10 aralığında bir ciro artışı sağlamayı ve 100-110 milyon ABD Doları düzeyinde yatırım yapmayı hedefliyor. 1988’den bugüne 920 milyon USD tutarında yatırım gerçekleştiren Brisa, yaklaşık 2500 çalışan istihdam ediyor.
Brisa; Lassa, Bridgestone, Energizer, Bandag, Dayton, Kinesis ürünlerinin yanı sıra, OtoPratik, ProPratik Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi yenilikçi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor.
Brisa hakkında:
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideridir. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda Brisa, bugünkü adını almıştır ve 25 yılı geride bırakmıştır.
1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa, bugün Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumundadır. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2’ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır. Brisa, Aksaray OSB’de kuracağı 4,2 milyon adet lastik üretim kapasitesine sahip yeni bir üretim tesisini 2018 yılında devreye almayı planlamaktadır.
Türk ekonomisine olduğu kadar ülkenin toplumsal gelişimine de önem veren Brisa, sürdürülebilirlik faaliyetlerini çevresel, ekonomik ve toplumsal açıdan ele almaktadır. Biyoçeşitliliğe katkıda bulunduğu ‘Turnalar hep uçsun’, eğitime katkısını ortaya koyduğu ‘Brisa Mensupları Öğrenimi Destekleme Derneği’, trafikte güvenli sürüşe katkı sağladığı ‘Lassa Yola Sağlam Çık’ ve kültürel bir değer olan ‘Brisa Müzesi’ bu anlamda ön plana çıkan projeler arasında yer almaktadır.
‘Gelecek için en iyi yolculuğu tasarlama’ vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Brisa, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü hızla devam ettirmektedir.
2014 yılında “Türkiye’nin lastik markası’ Lassa’nın 40. yılını kutlayan Brisa, Bridgestone, Lassa ve Dayton lastik markaları, Bandag kaplama markası, OtoPratik ve Lastiğim satış noktaları, lastik.com.tr adreste lastik değişimi ve bakımı web sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi ve Lastik Oteli lastik saklama hizmeti ile Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
16.04.2015