Hascometal Online Satışa Başlıyor
Hasçelik Tesis Yatırımlarına Devam Ederken, Grubun Dağıtım Ağı Hascometal ise Online Satışa Başlıyor
Hasçelik Tesis Yatırımlarına Devam Ederken, Grubun Dağıtım Ağı Hascometal ise Online Satışa Başlıyor
Faydasıçok Holding Yönetim Kurulu Başkanı A. Naci Faydasıçok: ‘Hasçelik şirketimizin ihtiyacı olan hammaddeyi kendimiz üretebilmek için 2022 yılında yaklaşık 60 milyon Euro tutarında bir yatırıma başlıyoruz.’
SUBCONTURKEY: Hasçelik’in kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
A. Naci Faydasıçok: Hasçelik markasıyla sıcak ve soğuk haddelenmiş vasıflı çeliklerin üretimini gerçekleştiriyoruz. Alaşımlı ve alaşımsız ürünlerimizi, müşterilerimizin istekleri doğrultusunda tamamlama hatlarında ultrason ve yüzey çatlak testlerinden geçirerek de üretebilmekteyiz. Türkiye’nin en büyük vasıflı çelik dağıtım ağına sahip olan Hascometal şirketimizle perakende olarak da sanayicilerimize ulaşmaktayız. Yurt dışında da ise Almanya’da ofisimiz, İngiltere ve Belçika’da da depolarımız var.
SUBCONTURKEY: Üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz? Ağırlıklı olarak hangi ülkelere ihracat yapmaktasınız?
A. Naci Faydasıçok: Dünyanın birçok ülkesine ihracatımız mevcut. En büyük ihracat pazarımız Avrupa. Burada özellikle otomotiv yan sanayine yönelik uzmanlığımızın etkisi büyük elbette. Son yıllarda artan gümrük tarifeleri ve kota sınırlamaları rekabeti güçleştirse de katma değeri daha fazla olan parlak çelik ürün grupları başta olmak üzere farklı coğrafyalardaki stratejilerimizle ihracat pazarlarında etkinliğimizi sürdürüyoruz. Hasparlak fabrikamızın üretiminin %55’ini doğrudan ihracata veriyoruz. Elbette bu tesislerimizin iç pazara sunduğu ürünlerin önemli bir kısmı da ürüne dönüşerek ülkemizin ihracatına katkı sağlıyor.
SUBCONTURKEY: 2020 yılı Hasçelik açısından nasıl bir yıl oldu? 2021 yılı hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir?
A. Naci Faydasıçok: 2020 yılı beklenmedik riskleri doğuran bir yıldı. Başta otomotiv olmak üzere daralan pazardan etkilendik. Ancak özellikle üçüncü çeyrekle birlikte aldığımız önlemlerin de katkısıyla hızlı bir şekilde toparlandık. Böyle bir yılı büyüyerek atlatmış olmayı önemli buluyoruz.
SUBCONTURKEY: Türkiye’nin ilk 500 büyük firması içerisinde yer alıyorsunuz. Bundan sonrası için hedefleriniz nelerdir?
A. Naci Faydasıçok: 2017 yılında gitmiş olduğumuz yapılandırmayla birlikte eskiden tek çatı altında yürüttüğümüz vasıflı çelik faaliyetlerimizi üçe bölmüştük. Burada Hasçelik markasıyla üretim yapan iki firmamızdan Hasçelik ISO 500’de yer almaya devam ediyor. İkinci 500 listesinde yer alan Hasparlak şirketimizin de ilk 500’e girmesini hedefliyoruz. Her iki tesisimizde de yeni hat yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bunların devreye alınmasıyla bu hedeflerimizi hızla gerçekleştireceğiz.
SUBCONTURKEY: Dijitalleşme ve Endüstri 4.0 konusunda çalışmalarınız ve yatırımlarınız var mı?
A. Naci Faydasıçok: Bizim için en az hat ve tesis yatırımları kadar önemli bir konunun da dijital alanda yapılan yatırımlar olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda 2018 yılında başlattığımız Has4Steel Dijital Dönüşüm Projesi’nin yeni etaplarını hayata geçiriyoruz. 2020 yılında başlattığımız Has4Commerce e-ticaret projemizin sonuna yaklaştık. Bu ay ilk fazını tamamlayacağımız projemiz ile vasıflı çelik sıcak haddelenmiş ve soğuk işlem görmüş ürünlerimizle birlikte dikişsiz boru grubundaki ürünlerimizi “hascometal.com” sitemiz üzerinden online siparişe açıyoruz. Böylece müşterilerimiz istedikleri an ihtiyaç duydukları hammaddeyi tedarik edebilecek ve fatura, irsaliye, kalite sertifikası gibi birçok belge ve bilgisine erişerek hemen her türlü işlemlerini online olarak gerçekleştirebilecek.
Yine bu yıl tedarik zinciri kapsamında Has4Planning adıyla bir başka dijital dönüşüm projemize de başladık. Burada yapılacak olan çalışmalarla ana veri yönetimimizden süreçlerimize birçok noktada elde edeceğimiz çıktılarla müşterilerimizin almış olduğu hizmet kalitesini daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Dijital dönüşüm süreci bizim için tıpkı fabrika yatırımlarımız gibi süreklilik ifade ediyor. Bu nedenle her yıl neleri yapacağımızın planlandığı detaylı bir yol haritamız mevcut.
2021 yılında yatırımlar, süreçler ve dijital alanlar başta olmak üzere 35 proje yürüteceğiz. Tüm bunlar müşterilerimize daha iyi hizmet sunmak ve ihracat pazarlarında daha güçlü olmak için planladığımız çalışmalarımız.
SUBCONTURKEY: Önümüzdeki 5 yıllık süreçte öncelikli konularınız, hedefleriniz neler olacak?
A. Naci Faydasıçok: Her şeyden önce dijitalde başlamış olduğumuz dönüşüm projelerine yenilerini ekleyeceğiz. Bu alanda çok motiveyiz ve tüm departmanlarımızda bu dönüşümü gerçekleştirecek deneyimli büyük bir ekibimiz var.
Diğer taraftan Hasçelik şirketimizin ihtiyacı olan hammaddeyi kendimiz üretebilmek için 2022 yılında yaklaşık 60 milyon Euro tutarında bir yatırıma başlıyoruz. Burada kurulacak olan modern üretim tesisimizin yanında, vasıflı çelik alanında ciddi bir Ar-Ge merkezi yatırımımız da olacak.
Bu süreçte operasyonel verimlilik ve sürdürülebilirlik çalışmalarındaki yoğunluğumuz da devam edecek. Tüm bu faaliyetler ve yatırımlarla hedefimiz Hasçelik markasını dünyada daha yukarılara taşımak, yurt içinde sanayicimizin rekabet gücüne ve katma değerli üretim yapabilmelerine katkı yapmak ve paydaşlarımızın yüksek memnuniyetini sağlamaktır.